Noticia26/03/2020

Càritas no tanca

Preguem perquè la crisis sanitària acabi aviat i puguem fer front entre tots a la crisi econòmica que està produint.

Aquesta setmana el Congrés dels Diputats ha aprovat la sol·licitud de Pedro Sánchez d’allargar l’estat d’alarma fins l’11 d’abril. Així doncs davant la responsabilitat que ens pertoca demanem a la societat que es quedi a casa per tal frenar la corba de contagi.

Amb la voluntat de continuar estant al costat de les persones davant la crisi sanitària que estem vivint i la previsió que la situació de confinament serà llarga, des de Càritas Diocesana de Terrassa prorroguem les mesures preses sense data límit, fins que puguem anunciar el retorn de l’activitat normalitzada.

En aquesta línia, els mossens i els tècnics de Càritas seguiran fent acollida i acompanyament als participants, escoltant i atenent també a totes aquelles persones que davant la situació s’adrecen a Càritas per primera vegada, o hi tornen després d’haver superat una etapa anterior de circumstàncies difícils. Des dels diferents projectes d’atenció a les necessitats bàsiques seguim distribuint aliments a les famílies que ho necessiten i atenent a les persones en situació de sense llar amb el servei de dutxes i el repartiment de menjar en format d’entrepà o carmanyola. Vetllem per atendre les necessitats de les persones allotjades en el centre residencial i en pisos, que com tota la societat, resten confinades seguint les indicacions de les administracions.

Volem agrair la voluntat de totes les persones i entitats que us heu ofert a donar un cop de mà per atendre a les persones. També als socis i donants que manteniu, i fins i tot incrementeu, la vostra aportació per tal que puguem acollir i acompanyar a totes aquelles persones que més patiran els efectes econòmics de la crisi sanitària i que ja estan trucant i enviant e-mails demanant ajuda davant les circumstàncies actuals. Podeu seguir el que fem a través del web, les xarxes socials i el canal de WhatsApp de Càritas.

Us convidem que des de casa seguiu les campanyes que hem activat. Cuidem-nos els uns dels altres, vetllant per la salut física i mental de tots, truquem al veí que viu sol i preguntem-li com es troba (mantenint sempre la distància i les mesures preventives). Podeu fer-ne ressò a través de les xarxes socials amb els hashtags #CadaGestCompta #ElVeiDeSuport o #LaCaritatNoTanca. I demanem que mentre duri la situació no dipositeu roba als contenidors de recollida per tal d’evitar l’acumulació de material.

Us traslladem també la invitació que el nostre Bisbe, Mons. Josep Àngel Saiz ha fet a través de les xarxes, a participar a la Santa Missa (a les 12h) i a resar el Sant Rosari (a les 19h), cada dia a través del canal multimèdia del Bisbat.

Amb el desig que estigueu bé, preguem perquè la crisis sanitària acabi aviat i puguem fer front entre tots a la crisi econòmica que està produint.