Noticia16/03/2020

Comunicat en relació al coronavirus

Aconsellem seguir els canals oficials de informació

En aquests moments que afrontem una situació excepcional, volem:

• Dedicar els esforços a garantir la nostra missió d’acollir i treballar amb les persones en situació de pobresa i necessitat des del compromís de la comunitat cristiana
  • Agraïm els esforços de tothom per adaptar-se a la situació i posar-se al servei de les necessitats que puguin sorgir.

El comitè de crisis està atent a totes les demandes i preocupacions que els agents de Càritas esteu fent arribar.

Som conscients de l’esforç de tots i del fet que aquests són els primers en atendre els propis projectes.

En aquesta línia prenem les següents mesures, vigents fins el 28 de març inclusivament.

Seran revisades de forma setmanal i estan subjectes a possibles canvis o adaptacions en funció de l’evolució dels esdeveniments:

PROJECTES I PROGRAMES

• Anul·lar totes les activitats i projectes excepte: distribució d’aliments, menjadors socials, sense llar i residencial
  • Fer seguiment i acompanyament via telefònica de les persones que ho requereixin.
  • Vetllar per l’atenció de les primeres necessitats:
    • Pel que fa als rebostos o entrega d’aliments a les Càritas parroquials cal:
      • Prendre mesures de flexibilitat horària i de torns per evitar la confluència de moltes persones al mateix espai.
      • Evitar la presència de persones grans o persones de grups de risc (voluntariat i personal contractat)
      • Evitar cues, desplaçaments, aglomeracions i permanència en espais tancats: prioritzar l’atenció telefònica, establir torns segurs i ràpids.
      • Vetllar per mantenir la distància mínima de seguretat entre les persones.
      • És necessari que a cada població ens posem en contacte amb l’Ajuntament respectiu per consensuar com procedir per la garantia en l’entrega d’aliments a les persones que ho necessiten i tots plegats trobem la manera de dur-ho a terme. (Voluntariat de Càritas, personal de Càritas i Ajuntaments).
    • Pel que fa als menjadors socials i serveis d’esmorzar i dutxes:
      • Evitar donar menjar a taula i donar una carmanyola amb el dinar o el que correspongui. Només en cas necessari, oferir la taula però garantint les distàncies entre les persones i la higiene del recinte.
      • Mantenim el servei de dutxes organitzant torns reduïts i extremant les mesures d’higiene.
    • En els projectes de primeres necessitats caldrà:
      • Informar als participants de les mesures de prevenció (adjuntem cartell i document de les mesures preventives en xinès i àrab pels participants que tinguem a cada projecte)
      • Tenir presents les “mesures preventives de l’administració” que estan enumerades en aquest mateix comunicat i de les quals us adjuntem cartells
      • Seguir registrant el moviment de persones per tal de controlar la cadena de possible contagi (en cas que es donés el cas)
      • Disposar de personal de substitució dels companys que se n’ocupen, en cas que sigui necessari

VOLUNTARIAT

• Seguint el protocol de Salut de mesures preventives, davant la voluntat de protegir la població de risc i preveure el seu contagi, demanem que tots els voluntaris de més de 65 anys o que puguin tenir algun risc, no assisteixin als diferents projectes de primeres necessitats i prenguin les mesures de seguretat.
  • Qualsevol agent de Càritas que es trobi en situació de quarantena o similar ho ha de notificar a la seva persona referent per tal que puguem coordinar les mesures pertinents.
  • Recomanem també que us doneu d’alta al canal de WhatsApp de Càritas i que convideu a coneguts a fer-ho.

MESURES PREVENTIVES DE LES ADMINISTACIONS

Demanem la responsabilitat de tothom amb el compliment de les mesures preventives, per això recordem algunes informacions d’interès general i demanem, en la mida que es pugui, que s’imprimeixin els documents adjunts i es posin a les cartelleres dels projectes de primeres necessitats:

Seguirem informant en cas que hi hagi variacions significatives.

Restem a la vostra disposició per a qualsevol dubte.