Noticia17/06/2020

El Tercer Sector exigeix al Govern un pla de rescat econòmic urgent per garantir l’atenció als més vulnerables

En una trobada amb mitjans de comunicació en el qual s'ha donat a conèixer la campanya #TercerSectorEsencial.

La Plataforma del Tercer Sector (PTS), composta per 28.000 ONG, exigeix ​​al Govern d’Espanya l’elaboració d’un pla de rescat econòmic i financer urgent per no posar en perill els més de sis milions de persones en situació de pobresa o exclusió que atenen les ONG a l’any, i que, a causa de la pandèmia de la Covid-19, han augmentat de manera exponencial.

Així ho ha manifestat el president de la Plataforma del Tercer Sector, Luciano Poyato, en una trobada amb mitjans de comunicació en el qual s’ha analitzat el perill que suposa per a les entitats, i la seva acció social, no dotar-lo dels mitjans financers necessaris en un context de crisi social i econòmica, que requereix, més que mai, de la seva presència i intervenció.

Poyato ha assegurat que la pandèmia ha cronificat encara més les situacions de vulnerabilitat i en aquest sentit ha subratllat que han estat les entitats de Tercer Sector les que han desplegat tots els seus mitjans, de manera que, al seu parer, cal disposar de més recursos, per poder atendre les noves demandes socials.

“És el moment d’incrementar i potenciar la nostra capacitat d’atendre les persones perquè és ara quan més ens necessiten. Ja estem treballant amb un finançament públic molt precari i fent un enorme esforç per suportar més de 43 milions d’atencions socials directes”, ha criticat Poyato, al temps que ha alertat que” el sector es troba a la vora del col·lapse intentant aturar l’impacte social de la pandèmia”.

En aquest sentit, el vicepresident de Finançament i Sostenibilitat de la PTS i secretari general de Creu Roja Espanyola, Leopoldo Pérez, ha posat sobre la taula la necessitat d’executar un Pla Especial d’Emergència Financera, que contempli fórmules compensatòries de finançament per pal·liar els greus desajustos que està patint el Tercer Sector i per dotar les entitats d’una estructura futura, estable i suficient.

Finançament estable i suficient

De la mateixa manera, Pérez ha defensat la necessitat d’establir un nou model de finançament estable i suficient que doti de seguretat jurídica i econòmica a les entitats per poder donar continuïtat als programes d’atenció a les persones i que permeti actuar amb certesa i desenvolupar el treball en les millors condicions a favor de les persones més desfavorides.

Per la seva banda, el vicepresident de Polítiques Socials, Agenda 2030 i Assumptes Europeus de la PTS i president de la Xarxa Europea de Lluita contra la Pobresa i l’Exclusió Social a l’Estat Espanyol (EAPN-ES), Carlos Susías, ha reclamat la presència activa de les entitats de Tercer Sector d’Acció social a la gestació dels grans consensos nacionals de recuperació de país per no deixar ningú enrere i perquè els valors i principis del social, de la igualtat i la solidaritat s’incorporin a la nova realitat que resulti del procés de reconstrucció social i econòmica. “Sens dubte, el diàleg civil és part imprescindible de la nova governança i d’una democràcia avançada i participativa”, ha subratllat.

campanya #TercerSectorEsencial

En relació a això, Susías ha posat de manifest que de cara a la reconstrucció caldria reformar la Constitució per blindar els drets socials com a drets fonamentals, així com promoure el desenvolupament de lleis autonòmiques de garantia de drets i de serveis socials, eliminar el sensellarisme , posar en ple funcionament l’Estratègia Nacional de Prevenció i Lluita contra la Pobresa i l’Exclusió Social 2019 – 2023, eliminar la bretxa digital i protegir les persones amb discapacitat adaptant de l’ordenament jurídic a la Convenció Internacional sobre els Drets de les persones amb discapacitat.

A més, des del Tercer Sector consideren “absolutament necessari” promoure els drets de la infància i de la gent gran, així com protegir les persones immigrants en situació irregular, augmentar els fons de cooperació al desenvolupament i aplicar de manera efectiva la perspectiva de gènere en totes les polítiques públiques, entre altres actuacions.

Finalment, amb la trobada s’ha donat el tret de sortida a la campanya #TercerSectorEsencial, amb l’objectiu de defensar que les ONG d’Acció Social són les que, amb les seves estructures, xarxes i intervencions, estan contribuint a donar resposta a les necessitats reals dels col·lectius més vulnerables de la societat. Així, durant els pròxims dies es realitzaran diferents accions en xarxes socials per promoure la seva difusió i es treballarà la incidència política amb el mateix Govern, els partits polítics i els grups parlamentaris.

Plataforma del Tercer Sector

Fundada el gener de 2012 per set de les organitzacions més representatives de l’àmbit del social a Espanya (PVE, Poás, EAPN, CERMI, Creu Roja, Càritas i ONCE), a la Plataforma s’han sumat posteriorment la Coordinadora d’ONGD d’Espanya, la Plataforma d’Infància.

A més, formen part de la PTS deu plataformes i taules territorials. Actualment, representa prop de 28.000 entitats de l’àmbit social.

DESCARREGAR NOTÍCIA

DESCARREGAR FOTO

Necessitem la teva ajuda

O en els següents comptes corrents