Noticia17/09/2020

Mor Núria Gispert i Feliu, primera dona a presidir Cáritas Española

Va exercir el càrrec entre 2002 i 2004.

Tota la Confederació Càritas Espanyola lamenta la pèrdua de Núria Gispert i Feliu, primera dona a presidir la institució entre 2002 i 2004, i que ahir va morir a la seva Barcelona natal, on residia, a l’edat de 84 anys.

Elegida nova presidenta de Càritas Espanyola el 29 de setembre de 2002, va accedir el càrrec des de la direcció de Càritas Diocesana de Barcelona, càrrec que compaginava en el moment del seu nomenament amb el de vicepresidenta de la Confederació durant l’etapa del seu predecessor, José Sánchez Faba.

Cal destacar el fet que el seu nomenament va ser adoptat per la Comissió de Pastoral Social de la Conferència Episcopal Espanyola, presidida pel llavors bisbe de Barbastre-Montsó, monsenyor Joan Josep Omella, avui cardenal de l’Església catòlica, president de l’episcopat i arquebisbe de Barcelona.

Durant la seva etapa al front de Càritas Espanyola, Núria Gispert va liderar la implantació del primer Pla Estratègic i la cohesió de la feina confederal a través d’una intensa agenda de visites a un gran nombre de Càritas Diocesanes de tot el país. Va promoure, així mateix, al costat de la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat, la iniciativa “Ningú sense Futur” per impulsar un gran pacte d’Estat per la Immigració a Espanya.

Amb motiu del seu nomenament, Gispert ha assegurat que a l’convertir-se en la primera dona a ocupar el càrrec de president de Càritas l’Església “s’ha mostrat en la mateixa línia que demana la societat, que és la de la igualtat de sexes”.

Nascuda el 1936 a Barcelona, ​​Núria Gispert i Feliu va estar vinculada des de jove a moviments de militància cristiana, ocupant diversos llocs en l’Arxidiòcesi de Barcelona. Entre 1979 i 1995, va ser regidor de l’Ajuntament de la Ciutat Comtal, on va assumir responsabilitats en les àrees de participació ciutadana i centres cívics. El 1998 va ser nomenada directora de Càritas Diocesana de Barcelona.

Núria Gispert, que va presentar la seva renúncia en 2004 per raons de salut, va ser succeïda en la Presidència de Càritas Espanyola per Rafael del Río Sendino.

Profunda coneixedora de l’acció social

Després de conèixer la notícia de la seva mort, l’actual president de Càritas Espanyola, Manuel Bretón, va enviar un missatge de condol a la família de la seva predecessora on reconeix la “empremta inesborrable deixada per Nuria a la família Càritas, a la qual va servir amb plena dedicació i lliurament, fins i tot amb un important cost per a la seva salut, ia la qual va aportar el seu profund coneixement de l’acció social, un camp que no va abandonar mai i a què seguiria donant suport tota la seva saviesa i experiència després de l’etapa a el front de Càritas”. “Ella -ha afirmat Bretón- ha estat un exemple viu de com allà on hi ha la caritat i l’amor, allí hi ha Déu. Descansi en pau”.

DESCARREGAR NOTÍCIA

DESCARREGAR FOTO