Noticia13/02/2020

«Església pel Treball Decent» porta al Congrés de Laics els seus objectius i impactes

Tamar Arranz i José Luis Palacios parlaran sobre el recorregut de ITD en els espais «Experiències i testimonis de les 40 línies temàtiques».

La iniciativa Església pel Treball Decent (ITD) -impulsada a Espanya per Càritas, Conferència Espanyola de Religiosos (CONFER), Germanor Obrera d’Acció Catòlica (HOAC), Justícia i Pau, Joventut Estudiant Catòlica (JEC) i Joventut Obrera Cristiana (JOC ) – no podia estar aliena al desenvolupament de Congrés de Laics, una cita impulsada per la Conferència Episcopal Espanyola que, sota el lema “Poble de Déu en Sortida”, se celebra a Madrid els pròxims dies 14, 15 i 16 de febrer.

Dins dels espais dedicats a “Experiències i testimonis de les 40 línies temàtiques” que han estat programats per a la jornada de dissabte 15 de febrer i dins de la línia temàtica dedicada a “El compromís en el món de la feina i els sindicats”, José Luis Palacios, en representació de ITD Madrid, i Tamar Arranz en nom de la Mesa general de ITD, parlaran sobre la realitat eclesial que presenta l’experiència “Església pel Treball Decent”. Les seves intervencions tindran lloc en dos moments de la jornada, un de 10:45 i 12:00 i l’altre de 16:45 i 18:00.

A més d’abordar la naturalesa de ITD-En què consisteix?, a quina realitat i persones va dirigida?, a qui està implicant?, què fruits que va recollint?, on es desenvolupa? – Tamar i José Luis posaran l’accent sobre els fruits que s’han anat recollint després de diversos anys de trajectòria d’aquesta iniciativa d’àmbit nacional i internacional i que actualment actua en 31 diòcesis espanyoles i en la qual estan implicats 16 moviments i 21 congregacions religioses de disset províncies del nostre país.

Alguns d’aquests fruits són haver pres consciència des de les diferents diòcesis que la realitat de la feina no és aliena a l’Església, fer visible la veu de l’Església davant la situació de la feina precària i la construcció d’una xarxa de treball al costat d’altres moviments eclesials i socials per situar el treball decent per a tothom en primera línia de les prioritats en les organitzacions promotores de la ITD i del conjunt de l’Església.

La participació de la Iniciativa a l’agenda del Congrés de Laics permetrà apropar a tots els participants quin està sent el seu impacte en les persones, a l’Església i a la societat, que ha permès articular des de la comunitat cristiana un discurs comú sobre el treball decent .

Per als responsables de ITD, “l’experiència de les diferents activitats desenvolupades durant tots aquests anys, al llarg de tot el territori, ens demostren la importància de visibilitzar i participar en aquest Congrés, així com la necessitat de continuar apostant de forma conjunta, perquè el dret al Treball Decent formi part de les agendes polítiques, socials i eclesials i pugui per fi convertir-se en una realitat, avui dia encara molt allunyada de la vida de milers de persones”.

DESCARREGAR NOTÍCIA

DESCARREGAR FOTO