Noticia29/04/2022

La iniciativa Església pel Treball Decent desenvoluparà les seves prioritats amb el lema “Sense compromís, no hi ha treball decent”

La iniciativa d’Església pel Treball Decent (ITD) continuarà defensant, el 2022 i per vuitè any consecutiu, la importància del treball decent per a totes les persones i perquè aquest compromís sigui una responsabilitat de tota l’Església. Amb humilitat, però amb rotunditat, volem tenir de fons i com a lema que “Sense compromís no hi ha treball decent”. La dignitat del treball i la feina decent és una prioritat humana i, per això, una prioritat cristiana i compromís de tota l’Església.

L’última enquesta de població activa (EPA) confirmava la recuperació de l’ocupació a temps prepandèmics, però també mostrava les seves grans debilitats, com són una alta desocupació estructural i la normalització de condicions laborals precàries i temporals que, durant la pandèmia, segons FOESSA, generat més treballadors pobres. Aquesta realitat s’allunya del somni de Déu i de l’anhel de milions de persones que volen una feina decent per assolir una vida digna.

Sense compromís, no hi ha treball decent

La iniciativa Església pel Treball Decent (ITD) considera que és urgent abordar aquesta situació i centrarà les reflexions i convocatòries en la celebració del Primer de Maig, dia internacional de les treballadores i els treballadors; i de la Jornada Mundial pel Treball Decent, del 7 doctubre. Ambdues són dues cites claus en la feina i en les dinàmiques per a la promoció de la dignitat del treball, especialment entre dones i joves.

Un compromís amb la feina decent que aquest any pretén avançar en diverses direccions. En primer lloc, entre les entitats promotores que abordaran una reflexió sobre les realitats laborals en els nostres moviments, per coherència evangèlica i pel testimoniatge que estem cridats a donar. En segon lloc, amb un protagonisme més gran de les entitats que impulsen l’Església pel Treball Decent a les diòcesis del país que, a més, acostin la iniciativa a parròquies, moviments, comunitats cristianes, centres educatius, etc.

Un tercer aspecte serà incrementar la relació iniciada amb la Conferència Episcopal Espanyola, a través de la Pastoral del Treball, que faci créixer aquest camí sinodal pel treball decent. I, finalment, en aquesta mateixa orientació de promoure la dignitat del treball, es vol dialogar amb les organitzacions sindicals i socials.

Sensibilització i adhesió

ETD també actualitzarà els seus materials de sensibilització i informació, i continuarà promovent l’adhesió de parròquies, col·lectius i institucions per avançar en la construcció d’un “nosaltres” cada vegada més gran i se sumen a proclamar la importància del treball decent “cap a l’interior de les nostres organitzacions, vers l’Església en general i vers la societat”.

DESCARREGAR NOTA

DESCARREGAR FOTO