Noticia22/05/2020

Cap cor es queda sense llar

Trenta Càritas Diocesanes s'uneixen per mostrar-lo a través d'un emotiu vídeo.

De la nit al dia ens van dir que les quatre parets i el sostre de les nostres cases anaven a ser els límits del nostre quefer diari. Un dia tot va canviar. Tot i per a tothom.

Però, què passaria llavors amb aquelles persones que no tenen una llar? Què seria d’aquelles que anaven a haver de passar el confinament a la seva barraca? ¿D’aquelles persones a les quals el sostre del seu caixer, la seva porxada o la seva estació ja no podria ser el sostre que contemplessin abans de dormir? Què havia de ser d’aquelles que no tenien parets que protegissin ni temps per estar al carrer i buscar-se la vida? Moltes d’aquestes preguntes venien de cors amb cara i nom propi. Va ser així com va començar una oportunitat de ser Bona Nova per a les persones sense llar. Iniciem llavors un dia a dia que no depenia de xifres, escalades, però sí de cor i processos acompanyats.

Aquest virus que ha vingut a acampar entre nosaltres ha trobat que a Càritas cap cor es queda sense llar. I és que sempre hi ha cors disposats a reinventar-se, preparats per arriscar-se i veloços per donar-se a qui més ho necessita.

Un dia, entre desinfecció i desinfecció, un grup de tècnics i tècniques de diferents programes de persones sense llar confinat en un grup de WhatsApp, unit al seu moment per l’Escorial i capitanejat per la terra del Cid, ens vam dir ¿i si li donem visibilitat a això? ¿I si ens ajuntem i li posem coreografia a una bonica cançó? A la invitació hi va haver moltes respostes, totes elles «il·lusionants» i il·lusionades. Com a resultat, moltes Càritas han trencat la seva rutina per fer alguna cosa nova i gaudir amb la seva gent més propera. Però també els ha connectat amb una altra molta, d’altres llocs llunyans; els ha convertit en protagonistes i capaços de llançar al nostre país un missatge ple de vida i alegria.

Més de 30 Càritas Diocesanes hem inspirat l’aire de tota la nostra gent per així insuflar en molts cors l’esperança d’una vida digna. Més de 30 programes de persones sense llar han posat art i cor demostrant una vegada més que “amb tu puc i amb tu vull, anem junts company”. El seu fruit, el vídeo que pots gaudir a continuació!

Necessitem la teva ajuda

O en els següents comptes corrents

Caixabank ES92 – 2100 – 5000 – 5002 – 0007 – 6012

Sabadell ES59 – 0081 – 0900 – 8300 – 0374 – 0286