Noticia29/11/2022

“Només l’amor ho il·lumina tot”: Càritas convida a compartir aquest Nadal l’alegria d’estimar els altres

El grup 'Siempre así' interpreta aquest any la ja tradicional nadala de la campanya nadalenca de Càritas gràcies a l'acció solidària de la Fundació San Pablo CEU

La guerra a Ucraïna i les enormes dificultats que la inflació està provocant a la vida quotidiana de moltes llars ens posa sobre la pista que el naixement de Jesús és avui més a prop que mai dels pobres i vulnerables. Conscients de l’enorme esforç que fan aquestes persones per recuperar el seu lloc a la societat, Càritas ha llançat la seva tradicional campanya de Nadal amb el lema “Només l’amor ho il·lumina tot”.

Segons l’informe “El cost de vida i les estratègies familiars per abordar-lo“, gairebé dues de cada deu llars vulnerables s’han vist obligades a acudir a la parròquia, als serveis socials o a una ONG per poder cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació. La majoria d’aquestes persones pateixen exclusió severa. L’informe FOESSA -presentat per Càritas a començament d’any- estima que més de dos milions de famílies es troben en aquesta situació de màxima precarietat al nostre país.

A Càritas sabem que cada informe que realitzem, cada xifra o cada dada explica la història de persones reals amb veu i ànima, persones que lluiten per recuperar-ne la dignitat i els drets. Els informes són senyals en el camí que ens permeten veure la realitat, per interpretar-la i destriar què fer amb ella.

En el treball quotidià, les més de 5.400 Càritas parroquials són testimonis directes de les ferides que van deixant en bona part de la població aquests temps difícils i complexos. Les guerres, les onades migratòries entre països i les seqüeles de la pandèmia conviuen amb altres ombres no menys violentes i properes, com ara l’ocupació precària, l’exclusió social que pateixen un de cada tres joves, l’escassetat d’habitatge accessible per als que tenen menys recursos o els problemes de salut mental i la soledat que es va enquistant en carrers i llars.

Déu es fa present

Tot i això, Nadal arriba com el temps favorable en què Déu es fa present enmig de la nostra història. Avui, i malgrat la feblesa de la nostra fe, també ens sembla increïble que Déu es faci ‘Un’ amb la nostra humanitat fràgil, de vegades mesquina i incoherent, i que esculli posar casa seva enmig dels pobres. Déu continua naixent per humanitzar-nos i plantar en nosaltres el desig de bondat que fa possible esperar alguna cosa nova capaç de trastocar i canviar les nostres ombres en penombres que deixin espai a la llum.

A través de la seva campanya, Càritas convida tota la societat a prendre consciència que l’Amor que compartim amb altres persones ens iguala com a humanitat, ens converteix en una gran família i ens crida a gaudir del bé comú que aspira a encarnar-se al ple accés de totes les persones als drets humans.

Convençuts que l’Amor és el motor que ens impulsa a posar-nos al lloc de l’altre, Càritas proposa aprofitar aquest temps d’Advent per compartir l’alegria d’estimar els altres. Aquest Nadal volem portar llum i que ens sentim portadors de llum, responsables i compromesos amb el significat de Nadal, el naixement de la vida a cada persona, amb els que menys tenen, amb els quals se senten sols i tristos.

Una nadala molt especial

La campanya de Nadal de Càritas s’estrena un any més amb la seva tradicional nadala. Aquest any arriba de la mà de ‘Siempre Así’. El grup sevillà s’ha prestat generosament a ser la banda musical d’aquesta campanya nadalenca gràcies a l’acció solidària de la Fundació Sant Pau-CEU.

‘Siempre Así’ ha escollit la nadala popular “Los peces en el río“. El clip ha estat gravat al Centre diocesà d’ocupació de Cáritas Sevilla i hi han participat voluntaris i persones en formació. Per tercer any consecutiu, la productora Warner Music ha cedit els drets de la nadala a Cáritas Española.

“Estem molt agraïts, en aquest any tan especial per a Sempre Així en què complim 30 anys a la música, per haver rebut aquesta invitació de Cáritas Española per posar el nostre granet de sorra a la seva tradicional, admirable i exemplar campanya de Nadal que tant ens emociona cada any i tan necessària per a moltíssimes persones. Un honor i un regal imprevist que ens ha arribat al fons del cor. Hem posat el millor de nosaltres mateixos per, a través de la nostra manera d’entendre la música i d’un videoclip preciós dirigit per Javier Morete, enviar al món des de la nostra Andalusia un missatge d’alegria, esperança i solidaritat”, assegura Rafa Almarcha, de ‘Siempre Así’.

L’any passat va ser la cantant Pastora Soler qui va voler prestar la seva veu per a Pastors veniu. Tota la recaptació d’aquesta nadala es destinarà íntegrament a Cáritas Española. La nadala es pot escoltar i descarregar en aquest enllaç i a les xarxes socials de Càritas Espanyola i de la Fundació San Pablo-CEU.

Captació de recursos

La Campanya de Nadal és, juntament amb la del Dia de Caritat (Corpus Christi), una de les dues ocasions de l’any en què Càritas llança a tota la societat una invitació expressa a la col·laboració econòmica per sostenir el treball de lluita contra la pobresa que realitzen les 70 Càritas Diocesanes de tot el país.

La col·laboració privada és un dels pilars que permeten a Càritas desenvolupar la seva missió i oferir oportunitats de vida digna a milions de persones en situació de gran vulnerabilitat dins i fora del nostre país. A l’últim exercici, Càritas va destinar més de 403 milions d’euros per recolzar 2,6 milions amb problemes creixents de desocupació, ingressos, habitatge i salut mental. Aquest important esforç econòmic va ser possible gràcies a la generositat de milers de socis, donants i col·laboradors privats, que van aportar més de 279,2 milions, fet que suposa més del 69 per cent del total de recursos invertits.

L’enorme solidaritat de la societat espanyola sens dubte és un signe d’esperança per a tothom. Només l’Amor ho il·lumina tot. Bon Nadal!

DESCARRREGAR NOTA

DESCARREGAR IMATGE