Noticia31/01/2022

Punt d’inflexió de l’equip d’Escoles amb Cor per la sensibilització de centres educatius a Càritas Diocesana de Terrassa

Per viure en un món just cal oferir als joves eines per construir una societat més fraterna i cohesionada on els fonaments siguin la solidaritat i la igualtat

El passat 19 de gener es va realitzar una jornada per a voluntaris i tècnics de Càritas Diocesana de Terrassa interessats en la sensibilització als centres educatius (escoles, instituts, esplais…).

Mercè Moras, responsable de l’àrea de Voluntariat i Formació de Càritas Diocesana de Terrassa, va conduir l’acte que va ser el punt d’inflexió per formalitzar un equip especialitzat en el projecte d’Escoles amb Cor de Càritas. L’objectiu és donar a conèixer la realitat del món que ens envolta i les implicacions que tenen els nostres actes segons com actuem. Si volem viure en un món just s’han d’oferir als joves eines per construir una societat més fraterna i cohesionada on els fonaments siguin els valors com la solidaritat i la igualtat. Per això també es busca crear una relació transversal i integral amb tots els agents que formen part de l’educació i sensibilització del jovent, incloent-hi les famílies, així com el personal (docent i no docent) dels centres.

Eulàlia Muntané, responsable de Comunicació i coordinadora del projecte d’Escoles amb Cor de Càritas Diocesana de Terrassa, va contextualitzar el camí recorregut fins ara i la feina realitzada per elaborar els materials i circuits que es presentarien a la jornada fent èmfasi en construir aquest projecte plegats, unint esforços i treballant en equip per arribar més lluny. Juntament amb Neus Ribera, tècnica de Comunicació de Càritas, van explicar la proposta de campanyes a treballar en els centres educatius i la importància d’aprofitar tot el ventall de possibilitats que ofereixen aquests recursos.

Durant la jornada es va comptar amb el testimoni i les experiències de les companyes de Càritas Diocesana de Barcelona: Marta Plujà, tècnica de campanyes i sensibilització a l’àrea de Comunicació i Relacions Institucionals, Maria Teresa Muntañola, voluntària i coordinadora del grup d’Escoles amb Cor, i Sílvia Consolación, voluntària del grup d’Escoles amb Cor de Càritas Diocesana de Barcelona. Les tres van presentar els materials elaborats de dinàmiques i xerrades adaptades a grups d’infants, adolescents i joves, des de primària fins a batxillerat i formació professional.

Una vintena d’agents de Càritas de diferents municipis del Vallès Oriental i el Vallès Occidental van participar durant tot el matí a la jornada, en la qual es va agrair el compromís de tots amb la sensibilització dels més joves, les generacions del futur.

Els centres educatius que vulguin conèixer més informació sobre el que ofereix Càritas a les Escoles amb Cor, així com qualsevol persona interessada a col·laborar amb l’equip, cal enviar un correu electrònic a comunicacio@caritasdiocesanaterrassa.cat amb l’assumpte “Escoles amb Cor”.

DESCARREGAR NOTÍCIA

DESCARREGAR FOTO