Noticia03/06/2021

Reconeixement a Mons. Josep Àngel Saiz Meneses en el seu últim acte com a president de Càritas Diocesana de Terrassa

Francesc Llonch entrega una imatge de la Mare de Déu de la Salut a Mons. Josep Àngel Saiz Meneses com a reconeixement de gairebé 8 anys acompanyant Càritas.

Durant la presentació de la memòria del 2020 de Càritas Diocesana de Terrassa el director de l’entitat, Francesc Llonch i Soler, ha fet un reconeixement a Mons. Josep Àngel Saiz Meneses qui prendrà possessió del càrrec d’Arquebisbe de Sevilla el pròxim 12 de juny.

En el reconeixement, el director de Càritas Diocesana de Terrassa ha fet entrega d’un obsequi de fusta en el qual hi ha la “Mare de Déu de la Salut, patrona del Bisbat de Terrassa, perquè l’acompanyi i pregui per nosaltres” tal com ha dit el director de Càritas, en Francesc Llonch. L’obsequi, a més de la verge, porta escrits els següents textos:

“Ser pobres amb Crist pobre” (Petit Exordi, s.XII)

“Crist s’ha fet pobre per a enriquir-nos amb la seva pobresa” (2 Cor 8,9)

“Feliços vosaltres si patiu per causa de la justícia!” (1 Pe 3,14)

“L’alegria de Déu serà la vostra força” (Ne 8,10)

Des del 15 de juny de 2004, dia en què Sant Joan Pau II va erigir la Diòcesi de Terrassa, Mons. Saiz Meneses va acompanyar Càritas Diocesana de Barcelona en la divisió en els territoris de les tres diòcesis que la formaven: Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa. Així doncs, el 19 d’octubre de 2013, signava els estatuts de constitució de Càritas Diocesana de Terrassa.

Durant aquests anys com a Bisbe de Terrassa, Mons. Josep Àngel Saiz ha recorregut el territori de la diòcesi acollint i acompanyant a les persones més vulnerables, així com de la resta de persones, parròquies o agents de Càritas de manera propera.

En el reconeixement, Llonch li ha agraït la confiança en la seva persona, juntament amb els Srs. Joan Saborido i Francesc Flotats, per dirigir l’entitat en aquests moments difícil que viu la societat, així com “el seu suport i guiatge en el sí de Càritas”.

DESCARREGAR NOTÍCIA

DESCARREGAR FOTO