Noticia28/06/2024

Trobada de germanor i diversitat cultural a APASOMI

La Festa del Xai, oportunitat d'intercanvi cultural i d'enfortiment de la germandat. APASOMI fomenta la cohesió de l'equip i el respecte mutu mitjançant esdeveniments culturals inclusius i solidaris.

El 21 de juny passat, APASOMI va viure una jornada molt especial. Els treballadors i treballadores musulmanes de l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Terrassa van convidar els seus companys no musulmans a celebrar junts la Festa del Xai, una de les festivitats més importants del món islàmic. Aquest esdeveniment no només va ser una celebració, sinó també una oportunitat valuosa d’intercanvi cultural i d’enfortiment de la germandat entre tots els membres de l’equip.

La Festa del Xai: significat i tradicions

Eid al-Adha, coneguda com la Festa del Xai, commemora la fe i obediència del profeta Ibrahim (Abraham) qui va estar disposat a sacrificar el seu fill en compliment de la voluntat de Déu. En reconeixement de la seva devoció, Déu va permetre que al seu lloc se sacrifiqués un xai. Aquesta festivitat se celebra amb el sacrifici d’un animal, la carn del qual es distribueix en tres parts: una per a la família, una altra per a amics i veïns, i la tercera per als necessitats. És un moment de reflexió, generositat i unitat.

Un dia de germanor a APASOMI

La celebració a APASOMI va ser un veritable acte de germanor. Els treballadors musulmans van compartir amb els seus companys no musulmans no només el menjar tradicional, sinó també el significat profund de la festa. Aquest acte d’obertura i generositat va permetre conèixer tots els presents més sobre una tradició rica i significativa, promovent així la comprensió i el respecte mutu.

Crear equip i cuidar-se mútuament

A APASOMI, la creació d’un equip cohesionat és fonamental. Aquests esdeveniments són essencials per enfortir els llaços entre els empleats i fomentar un ambient de treball inclusiu i respectuós. Celebracions com la Festa del Xai no només enriqueixen culturalment tots els membres de l’equip, sinó que també reforcen el sentit de pertinença i solidaritat.

Acte de germanor per compartir, aprendre i créixer junts

El treball d’APASOMI segueix els valors de la dignitat de la persona, la justícia social i la solidaritat. Es treballa diàriament per oferir oportunitats laborals a persones en situació de vulnerabilitat, brindant-los les eines necessàries per a la seva inserció al mercat laboral i la seva integració a la societat. La celebració de la Festa del Xai el passat 21 de juny a APASOMI és un exemple més de com es viuen aquests valors, promovent la inclusió i el respecte per la diversitat. Va ser molt més que una celebració, va ser un acte de germanor que va permetre a tots els participants compartir, aprendre i créixer plegats. Aquest tipus d’iniciatives són essencials per construir un ambient laboral saludable, inclusiu i solidari, reflectint els valors fonamentals de Càritas Diocesana de Terrassa i enfortint la missió d’APASOMI de donar suport als que més ho necessiten.

DESCARREGAR NOTÍCIA

DESCARREGAR FOTO