Economia i Persones

Canviant el focus canviem els resultats.

Per Càritas, l’economia solidària és un repte, però també una realitat. Apostem per ella i per això desenvolupem projectes que posen a les persones en el centre de l’activitat econòmica i faciliten el seu accés a un treball digne.

Càritas defensa una economia solidària al servei dels drets humans i que prioritza la cura del planeta.

DONAR

Economia circular

Càritas aposta per una economia que permeti reduir l’impacte sobre el medi ambient, optimitzar la utilització dels recursos i afavorir la creació d’ocupació digna que millori el nostre entorn social i natural.

Amb l’objectiu de contribuir a la construcció de l’economia solidària i a la missió de Càritas d’atendre les necessitats de les persones en situació de desavantatge social, impulsem la creació d’empreses d’inserció, centres especials d’ocupació i altres empreses socials. Aquestes iniciatives d’economia social, han de buscar la rendibilitat i sostenibilitat, per tal d’augmentar la generació de llocs de treball d’inserció per a persones en situació d’exclusió.

VEURE INFOGRAFIA

Inserció sociolaboral

Des de Càritas volem atendre la manca d’ocupació de les persones.
Estructurem un procés d’acompanyament individualitzat per a cada persona per tal de desvetllar les seves potencialitats i acompanyar-la en l’adquisició de les competències que li siguin necessàries per poder-se incorporar al mercat de treball.
També fem prospecció i intermediació laboral a les empreses i institucions, fent un acompanyament en el procés d’incorporació al treball, amb l’objectiu de la integració de la persona a la feina i la satisfacció de l’empresa o particular que ofereix el lloc de treball.

Ho fem per mitjà de l’acollida i orientació laboral, la formació ocupacional professional, la intermediació laboral i APASOMI, la nostra empresa d’inserció, un espai d’aprenentatge temporal on es realitzen activitats de producció reals i que té per objectiu promoure l’accés a un treball.

Els nostres projectes

Vols col·laborar amb projectes
d’economia solidària?

Ajuda’ns a ser on més ens necessiten.