Entitats amb Cor

El compromís es fa fort quan es comparteix.

El programa d’Entitats amb Cor convida les empreses i entitats a treballar per l’excel·lència social i a participar d’un treball conjunt que els permetrà implicar-se en un compromís de canvi amb la societat. Quan una entitat de l’àmbit econòmic, esportiu, universitari, cultural i educatiu estableix una relació amb Càritas, passa a formar part del programa d’Entitats amb cor. Aquest grup, que compta amb un codi ètic propi, té com a finalitat principal sensibilitzar i integrar les empreses i entitats en els projectes socials de Càritas per aconseguir un impacte social transformador.

Les empreses i entitats són essencials en la construcció d’un món més just i solidari. A través de la seva activitat, milloren les condicions de vida de les persones més desfavorides, promouen un model econòmic més just per a tots i més respectuós amb els recursos naturals.

Maneres de col·laborar

Ajudeu-nos a ajudar aquelles persones que més ho necessiten. Amb la vostra aportació econòmica podeu generar grans canvis socials a la Diòcesi.

Posa a disposició de Càritas l’experiència i el coneixement dels professionals que treballen en la teva empresa.

Ens ajudaràs a enfortir la nostra gestió i oferir un millor acompanyament a les persones que pateixen les conseqüències de la pobresa i l’exclusió.

Realitzeu una prestació gratuïta de servei, promoveu una campanya de recollida de productes o oferiu formació específica a l’equip de Càritas, entre d’altres.

Mobilitza la solidaritat dels teus grups d’interès (empleats, clients, proveïdors, col·laboradors …), difonent els nostres programes d’acció social i campanyes de captació i sensibilització a través de les eines de comunicació de la teva empresa.

Descobreix com els plans d’empleats són una de les vies més efectives de canalitzar aquesta solidaritat i aconseguir un major impacte per la teva empresa en termes de rendibilitat social.

Pots contractar serveis de la nostra empresa d’inserció APASOMI, o facilitar pràctiques no laborals per als participants dels cursos de formació de Càritas, així com oferir llocs de treball d’inserció.

Si estàs interessat, pots contactar amb nosaltres per donar-te més informació.

Promocioneu, entre els vostres empleats o col·laboradors, el voluntariat corporatiu de manera que decideixin dedicar part del seu temps als projectes de Càritas.

La nostra actualitat

Contacta amb nosaltres

Si vols més informació sobre com pots ajudar, o tens altres propostes de col·laboració, truca’ns al 931 433 984,
escriu un correu electrònic a entitatsambcor@caritasdiocesanaterrassa.cat,
o omple el formulari adjunt, i ens posarem en contacte amb tu.

Beneficis fiscals

La teva solidaritat té ara més valor econòmic.

La teva solidaritat representa el compromís amb els altres i la satisfacció de contribuir a millorar la vida de moltes persones. A més, la teva generositat té ara més valor.
Els donatius que facis, desgravaran encara més en l’impost de societats.

35% En donacions en general

“Si dones 1.000€ i has col·laborat amb la mateixa quantitat durant 3 anys consecutius*, et desgravaries 400€.”
40% Si has donat més de 3 anys consecutius*

* El concepte de fidelitat implica haver donat a la mateixa entitat durant tres anys consecutius, a més de l’exercici fiscal en curs, imports iguals o creixents any rere any.

Preguntes freqüents

Com sé a on van els meus diners?

Càritas es compromet a respectar en tot moment la voluntat del donant, i a enviar a l’empresa els corresponents informes.

Recollim entre els nostres valors el bon govern i la transparència, elaborant normes i procediments interns per a la millora de la nostra gestió. Així mateix, ens sotmetem a auditories externes amb caràcter triennal, d’acord amb els indicadors de Transparència i Bon Govern de la Coordinadora d’ONGD Espanya, a la qual pertanyem.

Quins drets tinc com a donant de Càritas?

Segons la llei 49/2002, les empreses donants tenen dret a sol·licitar el seu certificat de desgravació fiscal, per la qual cosa hauran de proporcionar a Càritas les dades de la seva empresa: nom fiscal, CIF, persona de contacte, email i adreça postal.

Per què he de facilitar les meves dades a Càritas?

D’una banda, és important que ens faciliti les seves dades perquè pugui accedir al seu dret a desgravar en la declaració de la renda (75% per als primers 150 € donats en el conjunt de les seves donatius com a contribuent i fins a un 35% en funció de la recurrència de les seves donacions).

Per una altra, Càritas Diocesana de Terrassa és subjecte obligat en matèria de prevenció de blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme tal com estableix la Llei 10/2010 de 28 d’abril. Això implica la necessitat d’identificar formalment a les persones que realitzin donacions per import igual o superior als 100 €.

Quins principis inspiren la col·laboració de Càritas amb les empreses i institucions?

Càritas compta amb un ideari que recull els principis i criteris ètics per a la relació amb empreses i institucions.

Comitè ètic de relació amb empreses i institucions vetlla pel compliment d’aquests principis.