Emergències

A través del nostre suport i col·laboració amb Cáritas Española, Europa i Internationalis, estem presents al costat dels pobles i comunitats que pateixen emergències. Actuem abans, durant i després del desastre, conflicte o crisi humanitària, treballant per millorar la capacitat de resposta i aconseguir una ràpida recuperació.

donar

El nostre valor afegit:

Treball en xarxa

Cáritas Española forma part de la Confederació Internacional, composta per 165 organismes nacionals. Ens coordinem per atendre les grans emergències, compartint procediments i eines de treball que tracten d’harmonitzar i facilitar als socis locals seva missió.

Informació i anàlisi

La pertinença a una de les majors xarxes de solidaritat del món ens permet accedir a informació contrastada i completa de tots els contextos humanitaris on qualsevol membre de la Confederació Internacional Càritas estigui present.

Accés

La nostra capacitat d’accés a la població afectada per diferents crisis socials o polítiques, conflictes armats i/o desastres naturals, facilita la tasca d’identificació de les necessitats més urgents per a acudir en ajuda de les persones que es troben en pitjor situació.

Impacte

El treball coordinat que Cáritas Española porta a terme amb la resta d’actors humanitaris aconsegueix crear sinergies i millorar l’impacte de les nostres intervencions.

Acompanyament

Per reduir el risc de desastres, dissenyar plans de contingència i resposta immediata, així com intervenir en la fase posterior de reconstrucció i rehabilitació és fonamental el treball al costat de la població local.

Mobilització de recursos

Cáritas Española sensibilitza a la societat per obtenir fons i donar suport a les víctimes de diverses emergències.

Treball en xarxa

Informació i anàlisi

Accés

Impacte

Acompanyament

Mobilització de recursos

Emergències actives

Coneix les nostres emergències actives

El Banya d’Àfrica

La regió de la Banya d’Àfrica viu una situació crònica d’emergència humanitària i d’inseguretat alimentària.

MÉs informació

Zona del Sahel

La manca de pluges, conflictes armats i els canvis en les rutes migratòries aboquen a la pitjor crisi des de 2012 a la zona de Sahel.

MÉS informació

Veneçuela

Es considera que més de tres milions de persones han abandonat Veneçuela a causa de la crisi al país. Davant d’aquesta situació donem suport a la població tant en el seu lloc d’origen com en els enclavaments de trànsit i destinació.

MÁs informaciÓn

Moçambic

Apropa’t a la terrible realitat que viu el país amb les recents inundacions.

Emergència sanitària pel coronavirus

Ajuda’ns a seguir atenent les persones més vulnerables davant la crisi sanitària pel coronavirus.

Síria

La crisi siriana ha creat més de cinc milions i mig de refugiats i ha desplaçat a altres 6 milions dins del seu propi país. Ajuda’ns a treballar al costat d’ells per millorar les seves condicions de vida després de la guerra.

Bangladesh

Els desplaçats rohingyas que fugen de Myanmar pateixen pèssimes condicions de vida als camps de refugiats. Descobreix la seva realitat i ajuda’ns a canviar-la.

Consulta l’activitat de Càritas
en emergències

Càritas davant el coronavirus

Ajuda'ns a seguir atenent les persones més vulnerables.

Càritas amb els refugiats rohingyas a Bangladesh

Més de 850.000 persones viuen en camps de refugiats amb pèssimes condicions de vida.

Càritas amb Síria

Després d'anys de guerra la població necessita ajuda humanitària per a recuperar la seva vida i mirar el futur amb esperança.

Càritas amb la crisi de Veneçuela

Donem suport a la població davant la dificultat d'accés a aliments i medicaments.

Càritas amb Moçambic

Als efectes dels desastres naturals s'afegeix la violència dels grups armats.

Càritas amb la crisi alimentària del Sahel

Los efectos del cambio climático y los conflictos bélicos reducen dramáticamente el acceso a alimentos.

Càritas amb la Banya d'Àfrica

Ajudem a la població que pateix una emergència humanitària crònica.

Vols col·laborar amb alguna emergència?

Ajuda’ns a ser on més ens necessiten.