Emergències

A través del nostre suport i col·laboració amb Cáritas Española, Europa i Internationalis, estem presents al costat dels pobles i comunitats que pateixen emergències. Actuem abans, durant i després del desastre, conflicte o crisi humanitària, treballant per millorar la capacitat de resposta i aconseguir una ràpida recuperació.

El nostre valor afegit:

Treball en xarxa

Cáritas Española forma part de la Confederació Internacional, composta per 165 organismes nacionals. Ens coordinem per atendre les grans emergències, compartint procediments i eines de treball que tracten d’harmonitzar i facilitar als socis locals seva missió.

Informació i anàlisi

La pertinença a una de les majors xarxes de solidaritat del món ens permet accedir a informació contrastada i completa de tots els contextos humanitaris on qualsevol membre de la Confederació Internacional Càritas estigui present.

Accés

La nostra capacitat d’accés a la població afectada per diferents crisis socials o polítiques, conflictes armats i/o desastres naturals, facilita la tasca d’identificació de les necessitats més urgents per a acudir en ajuda de les persones que es troben en pitjor situació.

Impacte

El treball coordinat que Cáritas Española porta a terme amb la resta d’actors humanitaris aconsegueix crear sinergies i millorar l’impacte de les nostres intervencions.

Acompanyament

Per reduir el risc de desastres, dissenyar plans de contingència i resposta immediata, així com intervenir en la fase posterior de reconstrucció i rehabilitació és fonamental el treball al costat de la població local.

Mobilització de recursos

Cáritas Española sensibilitza a la societat per obtenir fons i donar suport a les víctimes de diverses emergències.

Treball en xarxa

Informació i anàlisi

Accés

Impacte

Acompanyament

Mobilització de recursos

Emergències actives

Coneix les nostres emergències actives

Crisi humanitària a Ucraïna

Atenem a les persones afectades pel conflicte contra Rússia.

Bangladesh

Els desplaçats rohingyas que fugen de Myanmar pateixen pèssimes condicions de vida als camps de refugiats. Descobreix la seva realitat i ajuda’ns a canviar-la.

Grans Llacs

La regió pateix una greu crisi humanitària que atenta contra els drets humans de les persones.

Moçambic

Apropa’t a la terrible realitat que viu el país amb les recents inundacions.

La Banya d’Àfrica

La regió de la Banya d’Àfrica viu una situació crònica d’emergència humanitària i d’inseguretat alimentària.

Zona del Sahel

La manca de pluges, conflictes armats i els canvis en les rutes migratòries aboquen a la pitjor crisi des de 2012 a la zona de Sahel.

Síria

La crisi siriana ha creat més de cinc milions i mig de refugiats i ha desplaçat a altres 6 milions dins del seu propi país. Ajuda’ns a treballar al costat d’ells per millorar les seves condicions de vida després de la guerra.

Veneçuela

Es considera que més de tres milions de persones han abandonat Veneçuela a causa de la crisi al país. Davant d’aquesta situació donem suport a la població tant en el seu lloc d’origen com en els enclavaments de trànsit i destinació.

Terratrèmol a Turquia i Síria

Atenem les persones afectades pel terratrèmol que es va originar a Turquia i Síria.

Terra Santa

Necessitem la teva ajuda per respondre davant la pitjor crisi humanitària de l’actualitat.

DONAR

Necessitem la teva ajuda per atendre les persones afectades pel terratrèmol.

Preguntes freqüents

Per què es prefereixen les aportacions econòmiques a les donacions en espècie?

Ens sumem a la crida de totes les entitats sense ànim de lucre, perquè sapiguem canalitzar la solidaritat de la millor manera possible. Estem a favor de comprar tot el que es pugui localment, per a animar (o almenys no enfonsar tant) les economies dels països afectats.

Els béns donats en espècie poden no ser adequats a les necessitats de la població i a la situació humanitària i logística en el terreny.

Les aportacions financeres són més eficients. Els béns donats individualment poden suposar despeses i dificultats administratives logístiques addicionals (necessitat d’embalatge, tràmits duaners suplementaris, data caducitat en aliments i medicaments, etc.).

Totes les persones i les comunitats posseeixen capacitats de resposta malgrat la seva vulnerabilitat. Les aportacions financeres permeten la compra en mercats locals, ajudant a l’activació de l’economia en aquests països.

Quina diferència hi ha en fer una aportació a Càritas Diocesana o a Cáritas Española?

Les persones que donin a través dels comptes de Cáritas Española, quedaran registrades fiscalment com a donants de Cáritas Española.

Les persones que donin a través dels comptes de Càritas Diocesana de Terrassa, quedaran registrades fiscalment com a donants d’aquesta.

Per què no s’opta per enviar voluntaris a les zones afectades?

El personal d’una entitat que treballa sobre el terreny segueix un procés de selecció rigorós, basat en l’experiència i formació. No sols es requereix coneixement tècnic sinó, entre altres, també de l’àmbit de la cooperació i del context específic en el qual es produeix l’emergència.

L’enviament de voluntaris sense els coneixements necessaris pot posar en risc tant l’execució de les activitats d’assistència a la població, com les pròpies vides d’aquests voluntaris i del personal local amb qui col·laborin.

Pots conèixer l’acció de Càritas en cooperació internacional.

Amics, coneguts i/o familiars pregunten sobre la tasca de Càritas, què els hi puc dir?

Càritas treballa per donar suport en tot allò que pot, sempre a través de la Càritas present en el territori afectat. Càritas estava abans de l’esclat de l’emergència, durant, i estarà després. Vetllant perquè l’acollida i acompanyament de les persones sigui el més segura possible, i es garanteixin els drets de tota la societat.

La missió de Càritas és estar al costat dels més vulnerables. Hi serem per acollir i acompanyar totes aquelles situacions excloses, així les situacions d’aquelles persones que temporalment no tinguin les necessitats bàsiques cobertes, fins a ser garantides.

A través de les nostres plataformes publiquem tota la informació de la tasca que realitza Càritas per donar resposta a la situació d’emergència.