Cooperació Internacional

La Dimensió Universal de la Caritat

Càritas reafirma la Dimensió Universal de la Caritat que no coneix fronteres i arriba a les persones més empobrides del planeta, sempre a través de les Esglésies locals i les Càritas germanes amb les que treballem. Per a això, Càritas Diocesana de Terrassa treballa en xarxa amb Cáritas Española, com a part de la confederació internacional, composta per 165 organitzacions nacionals.

Principis bàsics de l’acció:

Dignitat, Drets, Igualtat, Reciprocitat, Interculturalitat i Participació.

On estem presents?

La nostra prioritat a l’Amèrica Llatina se centra en l’atenció a les poblacions més vulnerables (pagesos, comunitats afrodescendents, indígenes, …) en una regió en què la bretxa de la desigualtat és cada vegada més àmplia. Treballem en 20 països distingint quatre zones, CAMEX (Centreamèrica i Mèxic), Carib, Zona Bolivariana i Zona Sud.

Les intervencions van encaminades a la defensa dels drets humans en termes de seguretat alimentària, mobilitat de les persones, ajuda humanitària, i també en construcció de pau, governabilitat democràtica i iniciatives d’economia social i solidària.

Estem presents a Mauritània i el Marroc, donant suport processos d’enfortiment comunitari en zones rurals, apoderant a la societat civil i incidint en l’accés a drets bàsics de les poblacions desfavorides.

També treballem per la garantia de drets de les persones en mobilitat, que es troben en aquesta regió dins del seu procés migratori, sigui origen, trànsit o destinació.

Tenim presència a Palestina, Síria, Iraq, Jordània i Líban. Prioritzem l’atenció a les poblacions vulnerables afectades pel conflicte a Síria, ja sigui dins del país o en els països d’acollida.

A més, promovem i acompanyem iniciatives que garanteixin l’exercici dels drets bàsics de la població, per exemple, l’accés a la salut.

Desenvolupem projectes a Filipines, Bangla Desh, Cambodja i Tailàndia. Donem suport estratègies de resiliència a les comunitats vulnerables per minimitzar els efectes del canvi climàtic, centrades en la prevenció de riscos de desastres i l’organització comunitària, amb especial atenció a poblacions indígenes, i a la garantia dels seus drets.

Portem a terme accions d’ajuda humanitària per a les víctimes dels desastres naturals. Posem especial atenció a les poblacions en mobilitat i el seu accés a drets bàsics.

Col·laborem amb les Càritas d’Armènia, Ucraïna, Turquia, Grècia i Balcans donant suport al seu enfortiment institucional perquè garanteixin els drets bàsics de les persones vulnerables.

Donem suport a les persones que es desplacen forçosament, sobretot per raons de conflictes bèl·lics.

Treballem a Burkina Faso, Burundi, Txad, Eritrea, Etiòpia, Kenya, Moçambic, República Democràtica del Congo, Sudan del Sud, Djibouti, amb un enfocament de reforç de les capacitats de les Càritas locals.

La nostra tasca es centra: en el desenvolupament rural de les poblacions més vulnerables i afectades pel canvi climàtic i les sequeres amb particular atenció a les dones; en la construcció de la pau a través del suport a defensors de drets i al diàleg interreligiós; a contribuir al bon govern mitjançant accions de sensibilització i observació dirigides a garantir la qualitat dels processos electorals; així com en garantir els drets de les persones en mobilitat, que es troben en aquesta regió dins del seu procés migratori, sigui origen, trànsit o destinació. A més, Càritas i els seus socis realitzen accions de resposta humanitària immediata en desastres naturals i conflictes.

Amèrica Llatina

Nord d’Àfrica