Agenda

Roda de premsa de la presentació de l’informe “EINSFOESSA Exclusió i desenvolupament social a Catalunya 2021”

A la roda de premsa presencial i online es presentaran les dades de informe “EINSFOESSA Exclusió i desenvolupament social a Catalunya 2021” elaborat per la Fundación FOESSA de Càritas amb la col·laboració de les 10 Càritas diocesanes amb seu a Catalunya.

El proper dimecres, 2 de febrer, a les 11 h, a la Casa Abacial del Monestir de Sant Cugat del Vallès (Plaça de l’Om, 2. Sant Cugat del Vallès) tindrà lloc la presentació en roda de premsa presencial i virtual de l’informe EINSFOESSA Exclusió i desenvolupament social a Catalunya 2021.

L’informe, elaborat per la Fundació FOESSA, és pioner en l’anàlisi i comprensió dels factors que provoquen l’exclusió social a Catalunya. Per mitjà d’enquestes a la ciutadania, s’ha pogut determinar quin percentatge de la població de Catalunya es troba en risc d’exclusió social, com els ha afectat la pandèmia en l’àmbit social i econòmic, quines són les principals mancances que presenten, quins són els factors de risc que les porten a viure situacions de pobresa i quins són els col·lectius amb major risc de vulnerabilitat.

L’informe constata que l’exclusió social a Catalunya se situa per sobre de la mitjana d’Espanya, i que factors com la inestabilitat laboral i les dificultats en l’accés a l’habitatge tenen una major incidència en el territori català.

Durant la roda de premsa intervindran:

• Mons. Salvador Cristau, bisbe de Terrassa, president de Càritas Diocesana de Terrassa i representant de la Conferència Episcopal Tarraconense
  • Francesc Roig, president de Càritas Catalunya
  • Raúl Flores, coordinador de l’Equip d’Estudis de Cáritas Española i secretari tècnic de la Fundación FOESSA
  • Miriam Feu, coordinadora del Grup de Treball d’Anàlisi Social de Càritas Catalunya.

Aquells/es periodistes que estiguin interessats en assistir-hi (sigui de manera online o presencial), han de confirmar la seva assistència a :

Luis Miguel Luna
Secretari de Presidència/Comunicació de Càritas Catalunya