Testimonis30/05/2024

“Quan hi ha una emergència la gent actua i fa donacions amb el què pot”

Testimoni de la memòria de l'acció de Càritas Diocesana de Terrassa el 2023

Al 2012, la Lidia va arribar a Càritas Mollet per fer pràctiques com a estudiant d’integració social, després de quaranta anys de treballar d’administrativa.

Quan es va prejubilar, ja s’havia vinculat com a voluntària a la parròquia de la seva població, Santa Perpètua de la Mogoda. “En aquell moment vaig continuar ajudant a la parròquia donant aliments, però també em vaig buscar altres voluntariats. Un dia vaig anar a Càritas a Sabadell i em van dir d’anar a ajudar a administració, i aquí ja em vaig quedar. Això va ser el gener del 2018 i fins ara.”

“Aquí (a Càritas) em va cridar molt el tema tant auster, tant senzill… que és el que realment es predica no? I a mi m’agrada aquesta proximitat, aquest tu a tu que no et sents ni inferior ni superior, ni diferent… a tot arreu és un ambient molt senzill amb gent amb moltes ganes de fer coses, i això a mi em va impressionar molt.”

“La meva experiència de voluntariat a Càritas Diocesana ha estat molt bona, estic molt ben acollida tan de part dels tècnics com dels voluntaris, fem un equip súper bo. Jo havia fet durant 40 anys treballs d’administrativa, i va ser com tornar-ho a fer i sentir que continuo estant al dia (…) i actualitzant-me amb els mètodes tecnològics a part d’estar fent una tasca voluntària.”

“És molt diferent treballar a la seu central, a l’administració, que és un ambient de molt bon rotllo, que a l’acollida de la parròquia, que també n’hi ha però també vivim històries de vida bastant complicades. Has de fer molta feina d’escolta activa, i a vegades és frustrant perquè no pots fer massa cosa per ells, però ja només això t’ho agraeixen molt. (…) L’altre, a nivell contable també és maco a (la part de) donacions veure la gent com reacciona davant d’un conflicte, d’una emergència… m’emociono. (…) Quan hi ha una emergència la gent actua i fa donacions amb el què pot, i normalment hi ha molta resposta.”

Una cosa que trobo molt interessant és el tema de les formacions, just ahir en vam tenir una. Trobo que qualsevol persona que no tingui cap problema en venir i té dubtes, es pot arribar a formar en el que més li agradi, i a més quan es fan les formacions a nivell arxiprestal, és molt interessant perquè entre totes les parroquials, veus que hi ha coses a millorar, que sempre hi ha  algú que arriba que es pensa que potser no en sap i t’aporta una idea nova… S’ha d’estar oberta sempre penso, a aprendre coses noves o a portar coses noves, el meu lema sempre és “aprenent cada dia!”.