Acció Social17/02/2022

Un espai d’acollida i caliu pels dies més freds de l’any

Càritas Sabadell organitza l'espai diürn de l’Operació Fred per a persones sense llar els dies que les temperatures baixen fins els 0°C

Des del mes de novembre fins al mes de març es realitza un desplegament de recursos per si s’ha d’activar l’Operació Fred a Sabadell. Aquesta actuació està impulsada per l’Ajuntament i compta amb la participació de diverses entitats socials de la ciutat per oferir un espai d’acollida a les persones que viuen en una situació de sense llar o infrahabitatge a Sabadell els dies que s’arriba als zero graus.

Càritas Sabadell organitza l’Operació Fred al Carrer Duran i Sors n.11, en el mateix espai on els participants assisteixen de dilluns a divendres al servei d’esmorzar i dutxes.

Així doncs, quan les temperatures baixen a 0°C l’ajuntament activa l’Operació Fred. I aleshores els tècnics i voluntaris de Càritas Sabadell condicionen l’espai diürn des de les dos quarts de nou del matí fins a les cinc de la tarda.

S’ofereix esmorzar, dutxa i bugaderia com cada dia, i a més a més els participants tenen un plat calent per dinar amb la col·laboració del Restaurant “La Rambla”. Guillem Sastre, tècnic del projecte de sense llar i habitatge de Càritas Sabadell, va explicar en una entrevista a ràdio Sabadell el passat vuit de febrer “Al matí” amb Raquel Garcia, que “durant la tarda es crea un espai relaxat per poder descansar o bé desconnectar amb dinamitzacions en el temps d’oci.”

En Pepe Collado, voluntari del projecte sense llar i habitatge va explicar el seu testimoni en el reportatge pel “Al matí” de ràdio Sabadell. “Tinc una estima a tot el que fa Càritas, en especial al projecte Sense Llar. (…) El que més necessiten (els participants del projecte) és calor humà, els agrada poder tenir una conversa, que els coneguis.” Collado també va emfatitzar en el que més li aporta la seva col·laboració com a voluntari en aquest projecte: “Quan arribo aquí, m’oblido de tot i em concentro en què he de fer. M’agrada molt el que faig i surto content de tot l’agraïment de les persones que venen.”

Els participants de Càritas acollits per l’Operació Fred remarquen que “malgrat no tenir una llar, a Càritas ens sentim com a casa”, demostrant que l’essència de la cobertura de necessitats bàsiques és una bona acollida i acompanyament posant la persona al centre.

DESCARREGAR NOTÍCIA

DESCARREGAR FOTO