Acció Social18/11/2022

La Parròquia de Sant Pere Octavià de Sant Cugat obre un pis de Càritas per a dones amb fills

El bisbe de Terrassa, Mons. Salvador Cristau ha beneït el pis i el programa que Càritas desenvoluparà per ajudar a tirar endavant les famílies que hi viuran.

Ahir es va inaugurar el pis de dones de Càritas Sant Cugat, amb la benedicció del Bisbe Salvador, la presentació de l’habitatge i del programa que es durà a terme. L’objectiu del projecte és ajudar a dones que estan en una situació de màxima vulnerabilitat i tenen fills a càrrec.

Durant la visita, Mn. Emili Marlés, rector de la Parròquia de Sant Pere d’Octavià ha explicat que “el 59,71% de les persones que hem atès el darrer any a Càritas Sant Cugat tenen problemes per tenir un lloc digne on viure. La majoria estan en habitacions rellogades o infrahabitatges. El col·lectiu de dones soles amb fills a càrrec seu és un dels que tenen més dificultats. Això, lligat a l’experiència positiva que tenim amb el pis d’homes, ens va moure a obrir el pis de dones”.

El nou projecte de Càritas Sant Cugat és més complex, donat que no acull famílies unipersonals sinó que es farà un treball amb tots els membres de les famílies, per vetllar pel desenvolupament dels infants i acompanyar les dones en el seu procés per reinserir-se a la societat. Segons va explicar la coordinadora parroquial de Càritas, la Sra. Eva Llinàs, “el pis els donarà aquella estabilitat que no tenen i els permetrà estar tranquil·les i poder avançar en tots els àmbits necessaris per ser autònomes: en l’àmbit laboral, l’educació dels fills, la seva situació personal, etc.” Llinàs també va especificar que el pas de les dones pel pis té el desig de ser temporal, durant una etapa de la seva vida en què necessitin ajuda: “les acompanyarem durant el temps que faci falta perquè, un cop fet el procés, siguin capaces de tirar endavant les seves vides i les dels seus fills de forma autònoma”.

El pis té capacitat per a 3 famílies. Ja s’han programat les entrevistes a les dones que necessiten aquesta ajuda perquè, després de preparar el programa de convivència, puguin entrar al pis amb els seus fills a principis del mes de desembre.

El programa d’atenció i acompanyament de les famílies es portarà a terme a través dels tècnics de Càritas Sant Cugat, en coordinació amb els serveis socials de l’ajuntament.  El projecte també compta amb el suport del consistori santcugatenc, que cedeix el pis, cobrint-ne el lloguer; la Fundació La Caixa, que ha col·laborat en les despeses per equipar-lo; i del grup CPM de la parròquia, que cobrirà les despeses de manteniment del pis i de les famílies.

Per engegar el pis de dones, Càritas Sant Cugat ha disposat de l’assessorament de Càritas Diocesana de Terrassa. La directora general, la Sra. Mònica Martínez Reche, ha explicat que davant la realitat que vivim d’una emergència habitacional, agreujada per les elevades despeses en conceptes de lloguer i subministraments, Càritas Diocesana de Terrassa en l’últim any ha inaugurat 3 pisos (la Llar del Santuari del Remei de Caldes, Terrassa i Sant Cugat) que se sumen a la vintena de pisos que té Càritas al Bisbat de Terrassa. Martínez, destaca que, com a Església, donant resposta a la missió de Càritas, “ens adaptem a les necessitats del moment, i ara això és necessari, encara que esperem que ho sigui de forma temporal”. També agraeix a les persones i entitats, que ho han fet possible tot l’esforç i la dedicació per poder acollir famílies vulnerables.

Mn. Emili Marlés recordà que la solidaritat amb les persones més vulnerables és un dels accents de l’activitat de la parròquia, com ho demostren les xifres que cada any es presenten en la memòria de Càritas. En aquest sentit, la parròquia destina el 84% dels seus ingressos a projectes solidaris, principalment els de Càritas (70%).

Mons. Salvador Cristau, bisbe de Terrassa, després de la benedicció del pis va cloure l’acte i va agrair tot l’esforç i el treball que s’està fent a l’Església a través de Càritas, tant a nivell diocesà com a nivell local, per atendre i acompanyar les persones més vulnerables i que, en paraules del papa Francesc, són les més descartades de la societat. A la vegada va expressar la seva esperança en què aquest nou pis es converteixi en una llar per a totes aquestes dones amb fills que busquen refugi i un lloc on construir noves oportunitats.

DESCARREGAR NOTÍCIA

DESCARREGAR FOTO