Campaña

V Jornada Mundial dels Pobres

El 14 de novembre de 2021 celebrem la V Jornada Mundial dels Pobres convocada pel Papa Francesc

El pròxim 14 de novembre celebrarem la V Jornada Mundial dels Pobres, que enguany es presenta sota el lema “Als pobres els teniu sempre amb vosaltres” (Mc 14, 7). El papa Francesc ens convoca a prendre consciència de la realitat que viu cada persona en situació de pobresa, exclusió i necessitat, al mateix temps que ha començat el sínode, “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”, en el qual s’obre un nou temps de discerniment i revisió del nostre seguiment de Jesús com a Poble de Déu.

Totes dues convocatòries són una nova oportunitat per a reflexionar sobre com caminem junts i juntes com a Església, al mateix temps que ens convida a qüestionar-nos sobre quin és el nivell de participació de les persones més pobres en els espais de reflexió, presa de decisions i celebració. En un context social en el qual les persones en situació d’exclusió encara viuen amb majors dificultats i amb un horitzó precari, la comunitat cristiana té un paper fonamental per a generar esperança i procurar espais d’acolliment i trobada als qui viuen en situació de fragilitat.