Noticia27/05/2024

Càritas convida a celebrar el Dia de la Caritat amb el lema: “Allà on ens necessites, obrim camí a l’esperança”

En el seu missatge per al Corpus Christi, els bisbes agraeixen a tantes persones voluntàries, l'entrega i testimoni de les quals són “llavors de bé comú per a la societat”

Conscients que el bé, l’amor, la justícia i la solidaritat han de ser conquerits cada dia, Càritas llança la seva tradicional campanya de Caritat. Sota el lema “Allà on ens necessites, obrim camí a l’esperança”, la Confederació s’uneix a la festa del Corpus Christi –que se celebrarà aquest diumenge 2 de juny– amb una invitació a sortir a la trobada dels altres, especialment, de les persones més pobres; comprometre’s amb el bé comú i cultivar la solidaritat en comunitat.

A través d’aquesta campanya, Càritas vol fer visible el clima de desesperança social i de desorientació on viuen moltes persones a causa de les seves greus dificultats per accedir a un habitatge; per la precarietat laboral creixent o per trobar-se en una situació administrativa irregular.

L’experiència de Càritas al costat d’aquestes persones és que és possible “recalcular la ruta”. En paraules d’Eva San Martín, coordinadora de la campanya de Caritat de Càritas, cada trobada, cada relació d’ajuda significativa, cada diàleg sanador és sagrament d’esperança, especialment per a la persona més vulnerable. Es tracta, doncs, de sortir a la trobada per acompanyar la vida, el procés de sanació i recuperació, el procés de desenvolupament a la recerca d’una vida millor, establint vincles amb la persona.

Obrir camí a l’esperança és una tasca àrdua, que comporta una responsabilitat afectiva i efectiva, coherent i propera. Algunes de les iniciatives concretes en què Càritas està compromesa és la regularització de les persones estrangeres al nostre país; facilitar formació per assolir una feina i defensar la dignitat de totes les persones que pateixen alguna situació de vulnerabilitat o pobresa fent el possible perquè puguin accedir als seus drets.

“Allà on les persones ens necessiten, sigui quina sigui la seva història, estem i volem estar, com a Església, com a comunitat cristiana, com a Càritas, alçant la veu per denunciar el patiment, la manca d’oportunitat, i per anunciar la bona notícia de l’esperança a cada camí nou que es traça, a cada porta que s’obre, a cada trobada que convida a començar de nou”, assenyala Eva San Martín.

“Gràcies per tanta entrega i testimoni!”

Hasta el próximo domingo, 2 de junio, festividad del Corpus Christi, las Cáritas de toda España celebran como cada año la Semana de Caridad. A lo largo de estos días, cada Cáritas tiene una cita con la transparencia y la rendición de cuentas sobre el trabajo desarrollado a lo largo del año en sus respectivas diócesis y parroquias, que va acompañada de colectas y acciones de captación de recursos, y las celebraciones litúrgicas.

En el seu missatge habitual amb motiu del Dia de la Caritat, els bisbes de la Subcomissió Episcopal per a l’Acció Caritativa i Social subratllen que la festa del Corpus Christi ens situa al centre de la vida cristiana i “ens fa testimonis de la compassió de Déu per cada germà i germana”. “Fer-se caritat –recorden– és ser, juntament amb Jesús, pa partit per a la vida del món”.

Els membres de la Subcomissió assenyalen que “celebrar l’Eucaristia és combregar amb Jesús i el seu projecte del Regne per viure cada dia de manera més lliurada, treballant per un món més humà”. Aquesta missió requereix arribar a les persones, allà on estiguin, aconseguint, abans que res, “reconèixer-los realment”, per fer-los “part de la nostra vida”.

“El papa Francesc –assenyalen– ens fa dues propostes per obrir camí a l’esperança pública, ben comú de tots: impulsar i animar la cultura de la trobada i la cultura de la cura per erradicar la indiferència, el rebuig i la confrontació, que sol prevaldre avui dia”.

Aquesta cultura de la trobada i de la cura és una realitat a la vida de moltes persones. Per això, els bisbes agraeixen l’amor, la gratuïtat i el servei de tantes persones voluntàries, l’entrega i testimoni de les quals són “llavors del bé comú per a la societat”. “Els seus brots -conclouen- es concreten i es fan visibles a les vides de les persones que tornen a sentir-se dignes perquè són mirades i escoltades des de l’amor i la cura. Gràcies per tanta entrega i testimoniatge!”.

Fins diumenge que ve, 2 de juny, festivitat del Corpus Christi, les Càritas de tot Espanya celebren com cada any la Setmana de Caritat. Al llarg d’aquests dies, cada Càritas té una cita amb la transparència i la rendició de comptes sobre el treball desenvolupat al llarg de l’any a les seves diòcesis i parròquies respectives, que va acompanyada de col·lectes i accions de captació de recursos, i les celebracions litúrgiques.

DESCARREGAR NOTICIA

VEURE MISSATGE BISBES