Noticia12/07/2024

Càritas Diocesana de Terrassa impulsa una formació sobre la LOPIVI

Un pas molt important en la implementació de la llei i en la millora de la protecció a la infància i l'adolescència

Avui 12 de juliol, Càritas Diocesana de Terrassa ha dut a terme una rellevant jornada de formació adreçada als treballadors i voluntaris a la seu del carrer Duran i Sors nº11 de Sabadell. La formació s’ha centrat en la Llei Integral de Protecció a la Infància i l’Adolescència davant de la Violència (LOPIVI), aprovada el juny del 2021, marcant una fita en la protecció dels menors a Espanya.

Un enfocament integral i preventiu

La LOPIVI estableix un nou paradigma en la protecció de la infància i l’adolescència, promovent una visió integral que abasta relacions, espais i informacions. La llei posa un fort èmfasi en la prevenció, buscant evitar situacions de violència abans que passin, en lloc de limitar-se a intervenir una vegada que els problemes s’han manifestat.

La formació ha estat presentada per Andrea Gómez, responsable del programa Infància i Família de Càritas Diocesana de Terrassa. El contingut, impartit per Carmen García del Programa Infància, Adolescència i Família de Cáritas Española, ha proporcionat als participants una comprensió profunda de la llei i les seves implicacions pràctiques.

Importància de la formació

Per a Càritas Diocesana de Terrassa, la formació contínua és essencial. La implementació de la LOPIVI exigeix ​​que tots els involucrats en l’atenció a menors estiguin ben informats i capacitats per aplicar els principis de la llei a la feina diària. Aquesta formació no només millora la qualitat de l’acompanyament a les persones més vulnerables, sinó que també assegura que els nens, les nenes i els adolescents rebin un suport adequat, centrat en el seu benestar i seguretat.

Durant la sessió, s’ha tractat diversos aspectes de la llei, incloent-hi la creació d’entorns segurs, la importància de la prevenció i les maneres d’identificar i respondre a situacions de violència. Així com l’obligatorietat de formar i informar als nens, nenes i adolescents sobre els seus drets, els riscos, les formes de prevenció i els recursos dels quals disposen per si ho consideren oportú. Els participants també han rebut orientació sobre com integrar aquestes indicacions en el seu dia a dia, assegurant així una protecció efectiva i constant dels menors.

Compromís amb la dignitat de les persones i la qualitat de l’acció

Càritas Diocesana de Terrassa reafirma el compromís amb la qualitat en l’atenció a les persones més vulnerables a través d’iniciatives com aquesta. La formació contínua permet als treballadors i voluntaris estar al dia amb els darrers canvis legislatius, assegurant que la seva tasca sigui sempre eficient i respectuosa de la dignitat dels qui s’acompanyen.

L’adopció de la LOPIVI, juntament amb la seva difusió i la formació de tots les persones, treballadores i voluntàries, reafirma la voluntat de Càritas a oferir un entorn segur i protector per a la infància i l’adolescència. Aquest compromís és fonamental per construir una societat més justa i solidària, on totes les nenes, nens i els adolescents puguin créixer en un entorn lliure de violència.

Prevenció per protegir el futur

La formació sobre la LOPIVI organitzada per Càritas Diocesana de Terrassa representa un pas molt important en la implementació de la llei i en la millora de la protecció a la infància i l’adolescència. A través de l’educació i el compromís, Càritas continua liderant el camí cap a una atenció més integral i preventiva, assegurant que cada nena, nen i adolescent rebi la cura i la protecció que mereix.

DESCARREGAR NOTÍCIA

DESCARREGAR FOTO