Noticia13/10/2022

Empreses d’inserció del Vallès reclamen una contractació pública reservada més efectiva

Suara Inserció i APASOMI compartiren inquietuds amb la Federació d’Empreses d’Inserció de Catalunya (FEICAT) a la seu d’APASOMI

El passat dijous 6 d’octubre, la Junta Directiva de la Federació d’Empreses d’Inserció de Catalunya (FEICAT) celebrà a Sabadell una reunió interna ordinària i una posterior trobada amb les empreses d’inserció del Vallès. L’objectiu d’aquesta trobada era apropar-se la realitat territorial de les empreses sòcies i compartir amb totes elles opinions i inquietuds.

La trobada es celebrà a la seu de l’empresa d’inserció APASOMI, a la ciutat de Sabadell. Primerament es va reunir la Junta Directiva de FEICAT, composada per representants de 10 empreses d’inserció d’arreu de Catalunya. Posteriorment, s’incorporaren els representants de les empreses d’inserció APASOMI i Suara Inserció.

Durant la reunió es va incidir en la dificultat que les empreses d’inserció del Vallès troben en aconseguir contractació pública reservada per part de l’administració. Remarcaren que amb aquesta contractació, marcada per La Llei 9/2017 de Contractes del Sector Públic, els beneficis són tant per a la població del territori, al aconseguir la seva inserció laboral, com per a les administracions públiques, ja que reben un retorn econòmic per la contractació d’aquests col·lectius i s’estalvien una important despesa social. Des de la FEICAT s’ha detectat que aquesta contractació pública no està sent efectiva i es reclama a l’administració pública actuar al respecte.

Les empreses d’inserció

Les empreses d’inserció treballen per a ser un pont que faciliti l’accés de persones amb dificultats d’inserció sociolaboral al mercat de treball. El seu objectiu és contractar persones que es troben es situació d’exclusió social derivades dels serveis socials, ensenyar-los un ofici i orientar-los per tal d’aconseguir la seva inserció sociolaboral.

Les empreses d’inserció no tenen ànim de lucre, com tampoc el tenen les entitats que les promouen. Tot i així, segueixen la lògica de qualsevol empresa i, per tant, basen la seua activitat en la producció de béns i serveis, en qualsevol sector i per a qualsevol mercat.

FEICAT és la federació que s’encarrega de representar i defendre els drets i interessos de més del 90% de les empreses d’inserció de Catalunya. Actualment compta amb 50 empreses d’inserció sòcies, repartides per més de 20 comarques.

El número de persones que treballen a empreses d’inserció no ha deixat de créixer des de la creació de FEICAT en 2008. Enguany, aproximadament 4.000 persones treballen en empreses d’inserció i un 58% d’aquestes són usuàries d’un itinerari d’inserció.

DESCARREGAR NOTÍCIA

DESCARREGAR FOTO