Noticia04/07/2024

La Comissió Permanent de la CEE confirma per a un nou mandat el president i la secretària general de Cáritas Española

Manuel Bretón i Natalia Peiro seguiran al capdavant de la Confederació durant els propers quatre anys

La Comissió Permanent de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE), reunida a Madrid els dies 2 i 3 de juliol, ha decidit renovar als seus càrrecs per un nou període de quatre anys Manuel Bretón com a president de Càritas Espanyola i Natalia Peiro com a secretària general .

En un missatge adreçat a tota la Confederació Càritas, el president i la secretària general han expressat la seva “alegria i agraïment” als bisbes per “la seva confiança per continuar desenvolupant juntament amb tots els nostres membres confederats l’acció caritativa i social de l’Església”.

Manuel Bretón i Natalia Peiro fan, a més, un reconeixement exprés al vicepresident Enrique Carrero i al fins ara delegat episcopal de Càritas Espanyola, Vicente Martín, que serà ordenat bisbe auxiliar de Madrid el proper 6 de juliol. A la nota, agraeixen a tots dos “el seu compromís per enfortir la institució en favor dels qui més ens necessiten per complir la missió que la nostra Església, els seus pastors i l’Evangeli que ens guia ens han encomanat”.

Manuel Bretón, president desde 2017

Manuel Bretón Romero va ser nomenat president de Càritas Espanyola el 23 de febrer de 2017, càrrec en què prenia el relleu de Rafael del Río Sendino i que assumia després d’haver estat el primer director de la Càritas Castrense, creada quatre anys abans. Al costat de la presidència de Càritas, Manuel Bretón exerceix també la presidència de la Fundació FOESSA (Foment d’Estudis Socials i de Sociologia Aplicada), vinculada a Càritas.

Militar de carrera, Manuel Bretón és tinent general retirat. Nascut el 1946 a Madrid, va ingressar a l’Acadèmia Militar de Saragossa el 1964, on quatre anys més tard obtindria el despatx de tinent d’Artilleria. Al llarg de la seva carrera a les Forces Armades va exercir diverses responsabilitats, entre les quals destaca la seva etapa com a ajudant de camp, primer, i posteriorment com a secretari personal de S.M. El Rei. Ha estat, així mateix, cap de gabinet de dos ministres de Defensa. Ha desenvolupat també una intensa activitat professional a l’exterior, on ha participat a l’Eurocos i exercit com a agregat de Defensa a les Ambaixades d’Espanya a Alemanya, Àustria i Suïssa. Actualment continua lligat al món de la seguretat i la defensa com a membre d’EuroDefense-Espanya.

Casat, amb cinc fills i deu néts, el president de Càritas parla diversos idiomes i està en possessió de diverses distincions tant civils com a militars.

Natalia Peiro, primera secretaria general

Nomenada pels bisbes el 14 de desembre del 2017, Natalia Peiro Pérez ha estat la primera dona a exercir el càrrec de secretària general de Càritas en els seus més de 70 anys d’història. Va accedir a la Secretaria General, on va succeir Sebastián Mora Rosado, des de la Direcció de l’Àrea de Comunicació de Càritas Espanyola. Com a secretària general, exerceix també el càrrec de directora executiva de la Fundació FOESSA (Foment d’Estudis Socials i de Sociologia Aplicada). Des del maig del 2019 fins al maig del 2023 va compaginar la seva tasca amb la Vicepresidència de Càritas Europa.

Nascuda a Madrid el 19 novembre de 1975, Natalia Peiro és llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universidad Complutense de Madrid. Ha completat la seva formació acadèmica amb un màster en Cooperació Internacional i Gestió de Projectes, a la Fundació Ortega i Gasset (2001-2002); un postgrau en Lideratge i Innovació social en Organitzacions No Governamentals, ESADE Business & Law School (2008-2009) i un màster en Màrqueting Digital i Comerç electrònic, a l’Escola de Negocis de la Universitat Autònoma de Barcelona (2016-2017).

Vinculada laboralment a Càritas Espanyola el 2002, ha exercit la direcció de l’Àrea de Comunicació i de l’Àrea de Cooperació Internacional, tècnic de Cooperació Internacional per als països d’Europa Central i de l’Est, i secretària de Direcció de Càritas Espanyola.

Natalia Peiro compta amb una dilatada experiència de treball a l’exterior, derivada tant de la seva participació com a experta de Càritas Espanyola als fòrums de treball la xarxa internacional de Càritas (Comitè Representatiu de Càritas Internationalis i el Comitè Executiu de Càritas Europa), com de la seva anterior etapa professional com a assistent a la Direcció General d’Energia i Transport de la Comissió Europea, a Brussel·les (2000), i com a tècnic de la Fundació Centre d’Estudis Comercials del Ministeri d’Economia i Hisenda i la Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Madrid. Natalia Peiro està casada i és mare de quatre fills.

DESCARREGAR NOTÍcia

DESCARREGAR FOTO