04/06/2019

El cardenal Tagle, reelegit president de Càritas Internationalis, i Aloysius John, nou secretari general

Durant l’última sessió de la XXI Assemblea General de la confederació Càritas Internationalis, celebrada a Roma del 23 al 28 de maig, Aloysius John va ser triat com el nou secretari general per a un mandat de quatre anys, i l’arquebisbe de Manila, cardenal Luis Antonio Tagle, va ser reconfirmat com a president per un nou quadrienni.

Aloysius John és actualment director de Desenvolupament Institucional i Millora de Capacitats en el Secretariat de Càritas Internationalis. Amb una llarga trajectòria en acció humanitària, el nou secretari general de Càritas Internationalis és professor a diverses universitats europees. Nascut a l’Índia, John va estudiar matemàtiques, pedagogia i psicologia a la Universitat de Madràs i, posteriorment, estudis de Ciències Socials a l’Escola Normal Social de París i de Sociologia a l’Escola d’Estudis Superiors en Ciències Socials de París. Entre 1996 i 2010 va ser cap del Departament d’Àsia i Orient Mitjà, Àfrica del Nord a Càritas França (Secours Catholique), des d’on s’incorporaria al Secretariat de Càritas Internationalis a Roma.

En la declaració final de l’Assemblea General, els membres de les 165 Càritas nacionals presents a Roma van reafirmar el seu compromís de “construir un món on es reconegui a Déu com a amor, justícia i pau; on la solidaritat sigui abraçada per tots perquè ja no hi hagi més exclosos, explotats o abusats; on totes les persones visquin amb dignitat i on tota la creació es protegeixi a la nostra casa comuna “.