Entitats amb Cor16/09/2019

La iniciativa Kilòmetre Solidari que combina esport i solidaritat en una cursa ha recaptat més de 4.800€

La cursa de la Festa Major de Sabadell córrer per les entitats del tercer sector

La iniciativa Kilòmetre Solidari que combina esport i solidaritat en una cursa, amb l’objectiu de donar visibilitat a la tasca que duem a terme les 9 entitats del tercer sector que formem la Plataforma Vàlua, ja ha recaptat més de 4.800€.

El Kilòmetre ha reunit un grup de persones voluntàries per participar a la cursa popular organitzada per l’Ajuntament de Sabadell en el marc del programa de la Festa Major de la ciutat. Aquestes persones, a més de córrer els 7 km de la cursa en nom de la Plataforma sota el lema “Mou-te amb Vàlua. Sabadell per la igualtat d’oportunitats” han sensibilitzat a familiars i amics per tal d’aconseguir 10€ per cada kilòmetre.

Els diners, destinats equitativament a 9 projectes socials de les entitats Vàlua, ajudaran a treballar per millorar la situació de les persones més vulnerables de la societat. La iniciativa ha promogut el treball en xarxa i la implicació dels veïns –i la societat en general– en les activitats de la Festa Major tot col·laborant amb una bona causa, més enllà del finançament de 9 projectes concrets:

• PROJECTE D’ACOLLIDA A LES PERSONES SENSE LLAR de CÀRITAS, una entitat que treballa amb el col·lectiu de les persones de la nostra ciutat que es troben sense llar o en condicions d’habitatge extremes, amb l ‘objectiu immediat d’atendre les seves necessitats bàsiques d’higiene, alimentació i roba. El projecte pretén, però, en tots els casos que sigui possible reintegrar aquestes persones a la vida normalitzada de la nostra societat, cercant de forma individualitzada el millor camí possible per a cada un d’ells.
  • PROJECTE INSERJOVE, de l’Associació Juvenil Esquitx, una entitat d’educació en el lleure i acció social adreçada a infants, joves i les seves famílies, que desenvolupa projectes socioeducatius amb l’objectiu de treballar per la igualtat d’oportunitats i l’èxit educatiu i el compromís amb els drets dels infants. El projecte Inserjove és un projecte que vol millorar l’ocupabilitat de joves de 16 a 25 anys en situació de vulnerabilitat, que no treballen ni estudien, mitjançant l’acompanyament i la capacitació orientada a aconseguir que retornin al món formatiu o que s’insereixin al món laboral.
  • PROGRAMA AIXECA’T, de l’Associació Êthos, una entitat que treballa per a la prevenció i rehabilitació integral de les addiccions, i manté una lluita constant contra les drogues. L’Aixeca’t és un programa esportiu de reeducació, socialització i reinserció per a adolescents que pretén fer una gran tasca de prevenció amb les persones més joves.
  • PROJECTE INFANTS DEL PROGRAMA REFUGI PER A DONES VULNERABLES, de FUNDACIÓ CERMA, una entitat que gestiona habitatges per a persones en risc d’exclusió social, amb l’objectiu d’ajudar-los a reintegrar i adquirir autonomia total. El projecte té com a objectiu satisfer les necessitats d’alimentació, indumentària i escolarització dels nens i nenes que formen part del programa de refugi per a dones vulnerables i que viuen a la llar tot el temps que les seves mares duen a terme el programa de reinserció Social.
  • PROJECTE SORTIM A FER UNA VOLTA, de FUNDACIÓ ATENDIS, entitat que treballa amb i en benefici de les persones amb discapacitat intel·lectual, amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats d’atenció, assistència i promoció personal, familiar, social i laboral del col·lectiu a Sabadell i Vallès Occidental. Actualment, atenem més de 250 persones. El projecte pretén fer bossa per poder adquirir dos nous vehicles de transport (furgonetes).
  • PROJECTE NINS, de FUNDACIÓ AVAN, una entitat que dona suport a persones afectades per alguna malaltia neurològica i a les seves famílies, oferint atenció multidisciplinària amb l’objectiu de millorar-ne la seva qualitat de vida. El projecte NINS d’AVAN s’adreça a Infants i Adolescents amb Trastorns del neurodesenvolupament, trastorns d’integració sensorial, trastorns de la comunicació i trastorns motrius.
  • PROJECTE AUTOGESTORS, de Grandalla, una entitat que treballa amb persones amb discapacitat intel·lectual, amb l’objectiu de fomentar l’autonomia, la inclusió social plena i la millora de la qualitat de vida a partir de la promoció d’activitats de lleure en general. El projecte pretén crear un espai propi on poder acompanyar persones joves amb discapacitat intel·lectual en la transició a la vida adulta.
  • PROJECTE PROMOCIONA, de la Fundació Secretariado Gitano, una entitat que treballa amb la comunitat gitana, amb l’objectiu de la promoció integral de la comunitat des de l’atenció a la diversitat cultural. El projecte pretén que els i les joves gitanes finalitzin els estudis obligatoris i continuïn estudiant. A l’estiu aprofitem el casal d’estiu per poder realitzar activitats més lúdiques amb els participants. La recaptació econòmica del Km Solidari es destinarà a les activitats del casal pel curs 2019-20.
  • PROJECTE PROFIT de Fundació MAIN, una entitat que treballa amb infants, joves i famílies vulnerables, amb l’objectiu de construir una societat millor i més justa que els doni oportunitats. El projecte PROFIT, és un recurs extraescolar, emmarcat en el lleure educatiu, que combina el seguiment socioeducatiu dels joves amb diverses activitats orientades a la inclusió social i l’orientació prelaboral. La finalitat del projecte és oferir als i les joves que, per diverses raons, han experimentat un trencament amb el seu itinerari formatiu i progressivament tenen alt risc de restar aïllats de la societat i les oportunitats, un acompanyament integral alineat amb els seus interessos, per tal de promoure la seva integració social i el desenvolupament d’un projecte de futur que contempli la seva vinculació amb un itinerari formatiu o prelaboral, que afavoreixi l’auto-identificació de la situació que viuen, que promogui la seva integració en la comunitat de manera normalitzada, que afavoreixi la seva connexió amb altres recursos de l’entorn i que treballi per a facilitar l’accés dels joves a oportunitats de futur en condicions d’igualtat.