Voluntariat i Formació18/07/2022

El voluntariat portador d’esperança

Juny ha estat un mes per valorar i celebrar tota la tasca feta durant el curs 2021-2022.

S’han celebrat trobades arreu del territori amb els voluntaris del seu municipi per agrair i commemorar el compromís i la dedicació que han aportat als 261 projectes realitzats durant aquest curs. Des d’infància i família, passant per formació, fins a arribar a les necessitats bàsiques. Gràcies als 1.397 voluntaris arreu del Vallès Oriental i Occidental, Càritas ha acompanyat a 28.086 persones en situacions vulnerables.

Som el que donem, som amor

Aquestes trobades han estat emmarcades dins del lema de Corpus “som el que donem, som amor”, on es reflexiona sobre què dona un mateix als altres. Han sorgit experiències i valoracions que han servit per sospesar el camí que es va construint i el motor del compromís cap als altres. Som alegria, som esperança, som temps, som tendresa… som amor.

Gairebé un 30% dels participants de Càritas són menors de 18 anys

El nombre d’infants i adolescents acompanyats per Càritas va en augment i requereixen una atenció tant a escala individual com a nivell familiar per poder oferir una ajuda transversal en tots els seus àmbits vitals. Per això, es realitzen projectes com el matern per a famílies monoparentals, com projectes d’acompanyament educatiu, que a més a més han fet una gran labor durant la implantació de la digitalització escolar durant la pandèmia.

Reconeixement a tota una vida de compromís

Els Punts de Voluntariat dels municipis també s’han trobat amb els voluntaris de les diverses entitats de les seves poblacions per agrair i reconèixer el seu compromís amb la seva ciutat o poble.

Tanmateix, les Càritas Parroquials s’han trobat amb els seus voluntaris a mode de cloenda del curs 2021-2022 fent un repàs pels seus projectes i entrellaçant experiències. Com és el cas de Càritas Sabadell que en la seva trobada de fi de curs amb participants, voluntaris i tècnics van atorgar diplomes a diversos cursos, i van fer desfilada de moda amb les botigues solidàries i la col·laboració de participants d’altres projectes.

El Punt de Voluntariat de Cerdanyola ha fet un especial reconeixement a Carme Mimó, voluntària de Càritas des de fa una dècada, i membre del Consell Diocesà de Càritas Diocesana de Terrassa.

La Carme és una persona molt vinculada a l’acció social a la seva ciutat i a la Càritas Parroquial de Sant Martí. Participa en diverses taules de la ciutat com el Consell de Dones, la Taula per l’habitatge, o el Consell per la Gent Gran, sempre amb una perspectiva de treball en xarxa, per això mai dubta en posar-se al servei per coordinar i tirar endavant nous projectes.

La Carme és una gran representació del voluntariat de Càritas, sempre vetllant per la defensa dels més vulnerables i per una ciutat més inclusiva i justa. Tal com ella mateixa comentava a la Taula d’experiències arran la covid fa un any, “vaig pel carrer i quan veig a algú que necessita ajuda, o veig alguna oportunitat nova per a algú, no és que pensi en Càritas, penso com Càritas”.