Campaña

Elles Som Nosaltres

Acompanyem milers de dones arreu del país i a tot el món perquè accedeixin als seus drets i millorin les condicions de vida

Precarietat laboral i bretxa salarial

Les dones representem el 60% de l’atur i estem exposades a més precarietat laboral. La Noelia i la Carolina ens expliquen com han aconseguit una feina millor després dels cursos de Càritas.

La bretxa digital és també una bretxa de gènere que afecta més les dones grans. Coneix la Luisiana i la Gail i com han millorat les seves competències digitals en els cursos de Càritas.

Sensellarisme

Les persones que no tenen una llar solen ser invisibles. Per nosaltres aquesta realitat és especialment dura, perquè ens exposa a situacions d’extrema vulnerabilitat. Moltes de les dones que acompanyem als nostres programes d’atenció a persones sense llar han viscut situacions de violència, per la qual cosa és vital oferir seguretat i protecció.

El testimoni de la Catalina mostra com ha aconseguit superar aquesta realitat tan dura i dolorosa.

Emergències humanitàries

La guerra a Ucraïna mostra que en els conflictes. les dones som més vulnerables. De 17,7 milions de persones que necessiten ajuda humanitària, 9,5 són dones. La Milena ens explica la fugida d’Ucraïna.

La violència contra dones i nenes és una estratègia de guerra en el conflicte colombià. Almenys 3,9 milions de dones tenen necessitats derivades de la violència de gènere. María, ho ha viscut en primera persona i ens ho explica.

Conflicte i educació

Els conflictes agreugen la discriminació que patim dones i nenes i ens exposen a més risc de violacions. A la regió del Sahel més de 6,2 milions de persones han hagut d’abandonar la seva llar; el 60% són menors d’edat. Més de 5.709 escoles han tancat. Les nenes són les primeres a abandonar els estudis per manca de mitjans o per pràctiques com el matrimoni forçat.

Fatimata és una nena desplaçada pel conflicte a Burkina Faso. Ens compta amb alleujament que almenys ara, acollida al costat de la seva família, no passa por quan va a buscar aigua.

Ajuda’ns a ajudar