Campaña

Triar com ens alimentem és un dret, no un privilegi

Amb la targeta prepagament [Jo com tu], qualsevol persona podrà triar què comprar al seu establiment habitual d'acord amb les seves necessitats alimentàries, familiars o culturals. És hora de canviar de mirada

És hora de veure i entendre el moment crític en què ens trobem

La crisi derivada de la COVID-19 està empitjorant les condicions de vida de moltes persones.

Amb la Campanya JO COM TU, a Càritas treballem perquè tothom pugui comprar a qualsevol establiment d’alimentació els productes que vulgui d’acord amb les necessitats alimentàries, familiars o culturals que tingui. Fes-ho possible.

VULL AJUDAR

És hora de veure i entendre el moment crític en què ens trobem

VULL AJUDAR

Imagina no poder triar què has de menjar

Aquesta és la realitat de moltes persones en situació de pobresa. Per això, volem distribuir la targeta [Jo com tu]: una targeta bancària de prepagament que permet comprar amb autonomia als establiments comercials d’alimentació.

Per fer-ho possible, necessitem la teva ajuda. La teva col·laboració farà que les famílies ateses puguin triar què volen menjar, comprar amb autonomia i recarregar la targeta [Jo com tu].

VULL COL·LABORAR

Imagina no poder triar què has de menjar

VULL COL·LABORAR

A Càritas et necessitem! Amb la teva ajuda, totes les persones ateses podran triar, com tu, què volen menjar. Col·labora-hi!

cistell 12€

BÀSIC

Equival a 1 litrE d’oli, 1/2 quilo de mongeta tendra, 1/2 quilo de patates, 1/2 quilo de mandarines i 1 pollastre.

cistell 20€

FAMILIAR

Equival a 1 litre de llet, 1 paquet de galetes, 1 pa rodó, 1 litre d’oli, 1 paquet de macarrons, 2 quilos de patates, 1/2 quilo de mongeta tendra, 1 quilo de plàtans, 1/2 quilo de mandarines i 1 pollastre.

cistell 50€

FAMÍLIA NUMEROSA

Equival a 2 litres de llet, 2 paquets de galetes, 2 pans rodons, 2 litres d’oli, 2 paquets de macarrons, 2 quilos de patates, 1 quilo de mongeta tendra, 1 quilo de plàtans, 1 quilo de mandarines i 8 iogurts.

cistell 12€

BÀSIC

Equival a 1 litr d’oli, 1/2 quilo de mongeta tendra, 1/2 quilo de patates, 1/2 quilo de mandarines i 1 pollastre.

cistell 20€

FAMILIAR

cistell 50€

FAMÍLIA NUMEROSA

DONAR

“El dret a l’alimentació és el dret a tenir accés a una alimentació adequada i suficient, i que garanteixi una vida física i psíquica, individual i col·lectiva, lliure d’angoixes, satisfactòria i digna.”

Jean Ziegler
Ex-relator especial de les Nacions Unides per al dret a l’alimentació

Les persones en situació de pobresa tenen els mateixos drets que nosaltres. És hora de dignificar-ne l’accés a l’alimentació i que puguin triar què mengen, mantenint els hàbits de compra i garantint una alimentació saludable i adequada, adaptada a les necessitats de les diferents edats, creences o dietes. Alhora, promourem el comerç local, ja que podran continuar comprant als punts habituals i no hauran de deixar de fer-ho perquè no tenen ingressos. I tot això, gràcies a la targeta [Jo Com Tu]. Col·labora per fer-ho possible.

VULL FER UN DONATIU

Una targeta que no només afavoreix les persones ateses

PERSONA ATESA

Garantim l’accés a productes frescos com la fruita, la verdura, el peix i la carn.

Triem d’acord amb les necessitats personals, familiars i culturals de cadascú.

Preservem la funció social de l’alimentació, com ara cuinar i menjar en família.

COMERÇ LOCAL

Quan comprem a l’establiment de sempre, beneficiem els comerços locals.

Per cada 1€ gastat, es generen 2€ en l’economia local.

MEDI AMBIENT

Evitem el malbaratament.

Fomentem la sostenibilitat alimentària.

TARGETA
[JO COM TU]

Preservem l’autonomia personal.

Prevenim l’estigmatització de les persones.

Cultivem i eduquem l’hàbit d’administrar el pressupost familiar.

Tens un establiment d’alimentació
o formes part d’una parròquia, empresa o organització?
També ens pots ajudar!

Tens un establiment d’alimentació
o formes part d’una parròquia, empresa o organització?
També ens pots ajudar!

Adhereix-te a la xarxa

ESTABLIMENTS

I aconsegueix els materials que ens ajudaran a sumar esforços perquè l’ajuda arribi a tothom.

M’HI VULL ADHERIR

Converteix-te en Entitat amb Cor

EMPRESES

Forma part del grup d’empreses i entitats compromeses que treballen per l’excel·lència i el canvi social.

M’HI VULL UNIR

Participa amb la teva Escola

EDUCACIÓ

Contacta amb nosaltres per saber com podeu dur a terme accions pedagògiques al centre educatiu.

HI VULL PARTICIPAR

Col·labora amb la teva Parròquia

PARRÒQUIA

Contacta amb nosaltres per dur a terme accions de campanya a la comunitat parroquial.

HI VULL COL·LABORAR

Adhereix-te a la xarxa