Campaña

No tenir casa mata

Necessitem el compromís comú perquè Ningú sense llar sigui una realitat.

Ningú sense llar

En aquesta campanya volem destacar que l’habitatge és un Dret Humà, necessari per preservar la dignitat de totes les persones. Les circumstàncies sobrevingudes arran de la pandèmia mundial provocada per la COVID19 ens han ressituat en un nou mapa històric en què emergeix una societat molt més fràgil i vulnerable, posant a la llum la realitat de moltes persones sense llar o de persones que viuen a infrahabitatges, llocs poc salubres i dignes per a una vida amb certa seguretat i per als que és una utopia poder adoptar les mesures de prevenció decretades per les administracions.

Són ja 28 anys els que portem de campanya, sensibilitzant sobre la dignitat i drets de milers de persones en situació de sense llar, rostres que ens interpel·len i ens han de mobilitzar com a societat.

“I tu què dius? Digues prou! Ningú sense llar”

Mantenim la nostra interpel·lació a la societat, el clam de dir prou de vulneracions de drets, d’invisibilitat, de patiment, de viure al carrer, d’inseguretat, d’agressions, de no poder accedir a un habitatge… de no tenir llar!

Encara queda molt per fer. S’estima que prop de 800.000 llars i 2,1 milions de persones pateixen situacions d’inseguretat en l’habitatge (VIII Informe FOESSA sobre Exclusió i Desenvolupament Social a Espanya).

A Càritas facilitem acollida i suport anualment a gairebé 40.000 persones en situació de sense llar a tot el país.

#NingúSenseLlar

#NoTenirCasaMata

El Centre de nit va suposar una solució el dia que es van tancar els hotels, hostals i tots els allotjaments de l’estat. Aquest dia va començar a fer-me molta gràcia la macabra ironia del hashtag #quedateencasa. Pensava en els molts que no podrien compartir aquest desig, aquesta actitud i aquest cop de mà que es va demanar a la població per sortir d’aquesta gran crisi sanitària. No per falta de ganes ni desídia, simplement perquè alguns no teníem casa en què quedar-nos.