Campaña

VI Jornada Mundial dels Pobres

La Jornada Mundial dels Pobres que convoca el papa Francesc ens convida a reflexionar sobre el nostre estil de vida i com afecta els més pobres.

Jesucrist es va fer pobre per vosaltres (cf. 2 Co 8, 9).

La Jornada Mundial dels Pobres que convoca el papa Francesc es presenta amb la intenció i el desig d’ajudar-nos a reflexionar sobre el nostre estil de vida, les decisions i els gestos que realitzem i com afecten les vides de les nostres germanes i germans més pobres la nostra relació amb ells.

En un context social en què l’espai per a la fe, la caritat i l’esperança queda reduït a allò anecdòtic davant del que en el dia a dia acapara qualsevol mitjà de comunicació, el dolor i el patiment humà persisteixen i enfosqueixen el sentit de la nostra vida. La violència injusta que provoquen les guerres, els combats ideològics, la sobreexplotació dels recursos naturals ens alerten i ens conviden a no quedar-nos atrapats per les ombres.

Què proposem per a aquesta Jornada?

D’una banda, activar la sensibilització i l’animació de la comunitat cristiana apropant la realitat de la pobresa i l’exclusió per les persones afectades i pels agents de caritat de Càritas i d’altres institucions eclesials.

D’altra banda, promoure el diàleg i la trobada a la comunitat, escoltar i descobrir en comú com respondre a les necessitats que la realitat de pobresa i l’exclusió planteja.

Som comunitat de vida

Com a persones que participem en comunitats on la vida brolla i es pot renovar cada dia, com podem afavorir que aquesta vida es converteixi en esperança i caritat per a les persones del nostre barri, parròquia, famílies?

Som comunitat de béns i riquesa

Identificant els béns que tenim com a comuniat —i no només els econòmics—, Quins posem al servei dels últims?

Som comunitat d’acció

Com podem ser signes de l’amor de Jesús que allibera i dona vida avui al barri, la parròquia, els grups de Pastoral, els projectes socials? Com podem créixer en sobrietat, generositat i solidaritat amb els altres, i, en especial, amb els que tenen menys?

Descarrega els materials i suma’t a la Jornada Mundial dels Pobres