Noticia05/08/2022

Més oportunitats per a les persones a l’Empresa d’Inserció APASOMI

APASOMI continua creixent arribant als 25 llocs de treball i augmentant un 43% el seu moviment econòmic

El 2021 marca una nova etapa per APASOMI ja que el mes de juliol Càritas va signar una ampliació de capital de l’empresa d’inserció APASOMI per la qual aquesta passa a estar participada per: Càritas Diocesana de Terrassa, Fundació Viver de Bell-lloc i la Fundació Vallès Oriental per tal de potenciar els recursos per a l’acompanyament a la inserció laboral de persones en situació de vulnerabilitat i en risc d’exclusió social.

Amb la pandèmia l’empresa va poder mantenir els 21 llocs de treball i el darrer any ha pogut augmentar fins a 25 treballadors. Cal destacar que el 67% dels llocs de treball d’estructura són treballadors que han realitzat un procés d’inserció en la mateixa empresa.

Agnés Benedicto, tècnica d’inserció d’APASOMI, remarca el valor de la formació, que és molt important per a l’empresa i per això en el 2021 han dedicat 900 hores a formar-se. Pels participants és indispensable, ja que el 95% de treballadors no poden demostrar estudis i el 80% tenen dificultats idiomàtiques. L’empresa manté la paritat de gènere amb el 60% de les treballadores dones. El 65% dels empleats tenen responsabilitats familiars que els obliguen a conciliar la vida personal i laboral, des d’APASOMI se’ls acompanya a trobar solucions que els serveixin per compaginar una jornada de feina en el món laboral amb la situació personal de cadascú, aquest percentatge ha baixat un 22% respecte al 2020 (era del 85%).

Víctor Martínez, tècnic de producció d’APASOMI, destaca que el moviment econòmic de l’empresa ha augmentat fins als 505.038,59€, un 43% més que l’any 2020. La professionalització dels treballadors i la bona feina realitzada per tot l’equip de persones que en formen part, genera confiança en els clients i això ajuda que l’empresa consolidi les línies de treball de Work in house, neteges, arranjaments i transports. A més a més, la relació que s’estableix fa que també es duguin a terme encàrrecs d’altres tipologies per tal de respondre a les necessitats dels clients i fer serveis a demanda.

El resultat de la bona feina es reflecteix en què 3 de les 4 persones que han acabat la relació contractual amb l’empresa d’inserció han trobat feina en el mercat laboral ordinari, però també és important que la quarta persona, malgrat no haver trobat feina, continua un procés d’acompanyament positiu amb l’empresa.

La Nyuma, treballadora d’APASOMI des del 2019 al 2021, considera a l’equip la seva família i valora que Ya no estoy en APASOMI pero mi corazón sigue allí. Actualment empoderada en les seves potencialitats, responsabilitats i implicació, i capacitada per fer la seva feina en el mercat ordinari, és una treballadora implicada i una dona amb energia per protagonitzar i liderar la seva pròpia vida, garantint la cobertura de necessitats de les seves filles, amb il·lusió i esperança pel que vingui, continuant estudiant, adquirint nous coneixements per poder millorar en les seves opcions laborals i econòmiques que li permetin trobar un habitatge digne per ella i les seves filles.

DESCARREGAR NOTÍCIA

DESCARREGAR FOTO