Noticia10/02/2021

La col·laboració de PCL ajuda a dignificar la vida de les persones i suposa una experiència per als seus treballadors

PCL s'uneix a les Entitats amb Cor que col·laboren amb Càritas.

L’empresa PCL té com a objectiu contribuir a el creixement personal i professional de les persones amb les que col·labora en l’embelliment i sostenibilitat del nostre entorn, desenvolupa des de fa un any la Responsabilitat Social Participada de PCL. Que consisteix en facilitar als seus col·laboradors els recursos necessaris per, si voluntàriament volen, destinar-los a la causa social que més els commogui.

En PCL van decidir que el recurs que utilitzarien per desenvolupar la Responsabilitat Social Participada dels seus col·laboradors seria la dedicació del seu temps i coneixement. Així que el col·laborador que hi vulgui disposa de 10 hores laborals a l’any per destinar-les a la causa social que vulgui.

Pintar pisos és dignificar la vida de les persones

Els pisos d’acollida i acompanyament de Càritas són molt importants per al procés que realitza la persona o la família. Les persones que arriben a Càritas en situació de vulnerabilitat són acollida i acompanyades per l’entitat de tal manera que Càritas les posa al centre de la seva acció. Les persones són el més important. Per aquest motiu Càritas atén la persona / família amb tot el seu conjunt, donant resposta a les necessitats bàsiques i també a qüestions laborals, de formació, de salut, etc. Els pisos tenen com a objectiu acollir persones en situació de sense llar i amb l’acompanyament de Càritas, ajudar-los a realitzar un procés cap a la seva vida autònoma. Dormir en un pis no significa només tenir un sostre, és també símbol de sentir-se segur i protegit, tenint una llar la persona pot accedir als seus drets per estar vinculat a un lloc.

Actualment Càritas disposa de més de 20 pisos destinats a persones soles que comparteixen pis o famílies que els necessiten. La col·laboració de PCL és molt important per a Càritas perquè ajuda a dignificar la vida de les persones que hi viuen. A Càritas no procurem donar resposta a una necessitat sense més, treballem per acompanyar les persones respectant la seva dignitat com a éssers humans, tots mereixem que es respectin els nostres drets i viure amb un mínim de condicions, amb salut i benestar.

Coneix l'experiència de l'Ivan i el Xavi

Al desembre alguns dels col·laboradors de PCL van pintar un pis d’acollida de Càritas en què viuen tres ancians que no disposen d’habitatge. Ivan Pastor i Xavi Creu van ser els encarregats de pintar el pis.

Xavi, què et va aportar a nivell personal el pintat solidari de PCL?

“La interacció que vam aconseguir amb els inquilins de el pis. Conscienciar-nos que malauradament hi ha persones que necessiten ajuda. Treballar amb la sensació de servei i ajuda. Agraïment a l’empresa per regalar-nos aquestes hores. Reconèixer que empreses com Càritas dediquen de manera altruista moltes hores. “

“Sens dubte, i més de realitzar el pintat solidari, que altres empreses de el sector també realitzen, m’agradaria participar d’altres activitats com col·laborar en un menjador social, o jugar a el futbol amb nens necessitats.”

Què li diries?

“Animar-los a obrir ment i cor. L’altruisme recompensa. “

Ivan, què et va aportar a nivell personal el pintat solidari de PCL?

“Em va agradar molt conèixer a aquestes persones, i que confiessin tant en mi explicant-me les seves vivències i situació. Em va aportar satisfacció i sorpresa, per veure el positius i alegres que se sentien malgrat tot. “

Animaries un amic o col·laborador a realitzar aquest tipus d’accions solidàries? Què li diries?

“Si, és clar. Li diria … vine i coneix el que veritablement és important !! Les persones. T’ajudarà a sentir-te bé per ajudar. I d’altra banda, agrair i valorar la vida que tens. ” A més, vam proposar a Càritas treballar en una iniciativa per formar persones en exclusió social la professió de pintor, perquè després siguin ells els que pintin aquests pisos d’acollida. A més d’ajudar a altres persones necessitades, ampliarien el seu currículum amb experiència tècnica. El nostre sector també té aprenents, podria ser un granet de sorra per al futur de tots, persones necessitades, el propi pintor i el sector en si mateix “.

La teva col·laboració és important

Si esteu interessats a col·laborar pintant un espai d’acollida de Càritas podeu contactar amb Càritas a través d’aquest formulari. Actualment l’entitat compta amb més de 20 pisos que necessiten un pintat solidari.

* Campos obligatorios