Noticia08/10/2021

Programa de Formació 2021-2022: Construïm una comunitat que somia a través del “SER” i el “FER” de Càritas

Formar-te és un estil de vida. Formar-te és una decisió, una declaració d’intencions. Formar-te és construir el teu camí per aplanar el dels altres. Formar-te és obrir les portes a nous reptes, a nous coneixements, noves situacions, noves experiències. Requereix un temps invertit i una motivació, que a vegades costa trobar perquè volem resultats al moment. Formar-te no té un ritme determinat, s’adapta al de la teva vida. Formar-te és un repte que sorgeix del nostre interior, de les nostres inquietuds i reflexions, i acceptar-ho i perseguir-ho demostra coratge, valentia i esforç.

Aquest camí no és individual, és un seguit de camins que s’entrellacen i comparteixen un mateix fi. Per tant, es produeix tant un viatge individual com col·lectiu. El pla de formació que oferim per al curs 2021-2022 està preparat per ajudar a aprofundir en el “SER” i el “FER” de l’estil de Càritas per arribar al nostre destí.

L’objectiu de la formació acostuma ser l’ACCIÓ, dur a terme un propòsit o finalitat que ens enriqueix l’esperit i ens complementa la vida. Però per poder arribar a la fi cal estar oberts a tenir dos acompanyants de viatge constants: la REFLEXIÓ que ens porta a meditar com realitzem els nostres actes i que ens convida a observar-nos des de noves perspectives, i la TRANSFORMACIÓ que ens guia cap a un nou estat vital, aprofundint en qüestions que crèiem sabudes i resoltes, i presentant-ne de noves i desconegudes per a treballar.

Per tant, formar-te és obtenir les eines necessàries per créixer, aprendre, escoltar, obrir-se, reflexionar, qüestionar, acceptar, construir el propi camí amb dignitat.

L’estil de Càritas ens condueix per aquest camí a través del seu Model d’Acció Social on la persona és el centre de la nostra intervenció, i l’amor el motor de la nostra acció. Per això és molt important aprendre acompanyar i estar oberts a l’encontre amb l’altre, però per aconseguir-ho també cal deixar-nos acompanyar. La realitat que vivim és només un bocí de la realitat global, canviant i evolucionant, i per això ens hem de deixar interpel·lar per les realitats dels altres, abraçar-les, conèixer-les, i actuar en conseqüència.
L’Església és el signe, la senyal d’aquest viatge que ens crida a ser comunitat de Vida, ser comunitat Viva, donar-nos eines per exercir la nostra acció social cap als més empobrits des del nostre sentit i manera de fer, junt amb la de Càritas, que aquest any es caracteritza en fomentar ser més poble i construir una comunitat que somia. Els somnis ens ajuden a tenir una mirada més profunda, inventiva i resolutiva. Permeten crear, anhelar i projectar l’esperança d’una vida diferent i millor per a totes les persones, que protegeixi, cuidi i vetlli especialment per a les vides que han perdut l’esperança i la capacitat de somiar.

A Càritas volem que formis part d’aquesta comunitat i que ens ajudis a crear espais de trobada per fomentar la reflexió, compartir noves experiències i coneixements impulsant la motivació pròpia i dels qui ens envolten, compromís per transformar i millorar la realitat social, i vertebrar l’espiritualitat que ens caracteritza.

Formem-nos plegats, descobrim nous camins, construïm-los junts, preguem i treballem per una comunitat plena de vida que aculli totes les realitats i les acompanyi a ser més justes, igualitàries i plaents.